Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 5 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 113-KDIPT1-2.4012.99.2022.2.AJB
Zachowanie prawa do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z Dokumentów przechowywanych w formie elektronicznej w sytuacji wystąpienia przypadków zniszczenia/zagubienia oryginałów Dokumentów.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
8 lutego 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 4 listopada 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z Dokumentów przechowywanych w formie elektronicznej w sytuacji wystąpienia przypadków zniszczenia/zagubienia oryginałów Dokumentów.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 12 kwietnia 2022 r. (według daty wpływu). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
„...” Spółka komandytowa z siedzibą w ..., adres: …, … (dalej: „A” lub „Usługodawca”) jest podmiotem z Grupy Kapitałowej …. (Grupa Kapitałowa ….) zajmującym się usługowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych i ewidencji podatkowych na rzecz podmiotów powiązanych z Grupy Kapitałowej ….
…. z siedzibą w ..., adres…, … (dalej: „B” lub „Usługobiorca”), jest podmiotem dominującym w Grupie Kapitałowej .... Jako jeden z polskich deweloperów realizuje projekty mieszkaniowe oraz świadczy usługi dotyczące inwestycji (projektów) biurowych i mieszkaniowych przez spółki zależne. B świadczy także usługi finansowe na rzecz podmiotów z Grupy, udzielając im pożyczek na realizację inwestycji. B jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
W ramach prowadzonej działalności, A świadczy usługi księgowo - podatkowe również na rzecz B.
W związku z powyższym Usługodawca otrzymuje od Usługobiorcy faktury dokumentujące sprzedaż lub zakup związany z prowadzoną przez Usługobiorcę działalnością, z tym że przedmiotowy wniosek dotyczy sytuacji, w których Usługodawca otrzymuje papierowe faktury zakupu towarów lub usług z załącznikami/protokołami również w formie papierowej, lub faktury w wersji elektronicznej z papierowymi załącznikami/protokołami) (dalej określane całościowo jako: „Dokumenty”).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right