Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 4 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.82.2022.2.JG
Opodatkowanie przychodów ze świadczenia usług sklasyfikowanych według PKWiU 62.01.12.0 (usługi związane z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych) oraz PKWiU 62.02.30.0 (usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego) 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
27 stycznia 2022 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 21 kwienia 2022 r. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą wpisaną do CEIDG w zakresie usług informatycznych. Uzyskiwane w ramach jednoosobowej działalności gospodarzącej przychody opodatkowane są zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Na rzecz głównego klienta Wnioskodawca wykonuje następujące usługi.
‒instalacja i konfiguracja środowisk bazodanowych,
‒administracja i rozwój baz danych,
‒przeprowadzanie migracji oraz aktualizacja baz danych,
‒bieżący monitoring i kontrola baz danych,
‒tworzenie kopii zapasowych oraz odzyskiwanie baz danych,
‒diagnozowanie i rozwiązywanie problemów,
‒pisanie i analiza scenariuszy,
‒analiza wydajności zapytań.
Zakres świadczonych przez Wnioskodawcę usług dla tego kontrahenta obejmuje głównie udzielanie pomocy klientowi w usuwaniu usterek w oprogramowaniu baz danych, usługi zastępowania nowszą wersją oprogramowania (aktualizacji i wgrywania poprawek dla baz danych), udzielanie pomocy technicznej w przenoszeniu systemu komputerowego (baz danych) klienta na nowe miejsce - tj. przygotowania scenariuszy, testowanie oraz migracje baz danych i udzielanie pomocy technicznej w celu rozwiązania problemów klienta związanych z użytkowaniem systemu komputerowego (wsparcie techniczne).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right