Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 2 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.209.2022.1.JS
Brak możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
17 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 17 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. Utworzenie punktu dydaktycznego … w Publicznym Przedszkolu …. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina Miasto … jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Posiada osobowość prawną oraz zdolność do czynności prawnych. Zadaniem własnym Gminy Miasta …, jako jednostki samorządu terytorialnego jest zadanie z zakresu edukacji publicznej na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Gmina Miasto … jako organ prowadzący wystąpi w 2022 r. do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w … z wnioskiem o dofinansowanie zadania w formie dotacji w ramach konkursu z Programu „Nasze Ekologiczne Pracownie” na realizację zadania pn. Utworzenie punktu dydaktycznego w Publicznym Przedszkolu ….
W ten sposób Gmina realizuje zadania z zakresu edukacji publicznej zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz prowadzi działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów art. 15 ust. 2 ustawy o VAT.
Celem projektu jest zagospodarowanie wybranego miejsca na terenie należącym do placówki w celu utworzenia punktu dydaktycznego na potrzeby prowadzenia zajęć terenowych z edukacji ekologicznej i przyrodniczej. Źródłem finansowania zadania będą środki budżetu Miasta oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right