Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.190.2022.1.KT

Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadania polegającego na utworzeniu ekopracowni.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

15 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 10 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadania polegającego na utworzeniu ekopracowni w … w … .

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Powiat … jest jednostką samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną, co określa art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym oraz realizuje zadania określone ww. ustawie. Powiat … jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług i składa deklarację JPK VAT-7M.

Z dniem 1 stycznia 2017 r. Powiat dokonał centralizacji rozliczeń podatku VAT i od tego dnia prowadzi wspólnie rozliczenia podatku VAT wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi. Wszystkie wydatki ponoszone przez Powiat i jego jednostki organizacyjne są dokumentowane fakturami wystawianymi na Powiat … NIP … . … w … wchodzi w skład jednostek organizacyjnych Powiatu … .

Zdarzenia przyszłe:

Powiat zamierza złożyć wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w … (ul. …, …) o udzielenie dofinansowania w formie dotacji w ramach konkursu pn. „.....”. Wniosek zostanie złożony w związku z planowanym utworzeniem ekopracowni w … w … . Obecne pomieszczenie to sala lekcyjna o wymiarach 40,28 m. Pracownia znajduje się na trzecim piętrze. Na podłodze znajdują się płytki gresowe. Pomieszczenie jest wyremontowane, ale ściany wymagają pomalowania. Posiada instalacje centralnego ogrzewania. W sali znajdują się dwa okna bez rolet. Sala wyposażona jest w starą tablice suchościeralną, pięć regałów w tym jeden przeszklony, stare krzesła, ławki, biurko i fotel dla nauczyciela. Oświetlenie stanowi 6 lamp jarzeniowych. Warunki nauczania są ograniczone z uwagi na mały zasób pomocy dydaktycznych, ubogość roślin zielonych, niemożność wykonywania eksperymentów i doświadczeń. Pracownia nie posiada zaplecza, w którym mogłyby być przechowywane pomoce dydaktyczne. Sala nie posiada sprzętu audiowizualnego i laptopa. W wyremontowanej pracowni zostaną pomalowane ściany. Meble będące na aktualnym wyposażeniu i nowo zakupione będą wykorzystane do przechowywania sprzętu multimedialnego i innych pomocy dydaktycznych. Zakupione modele zostaną wyeksponowane na półkach regałów. Plansze tematyczne zostaną powieszone na ścianie nad regałami. Prace uczniów wykonane na zajęciach dydaktycznych, zajęciach koła ekologiczno-przyrodniczego i podczas konkursów, będą wyeksponowane na tablicach korkowych. W wyremontowanej pracowni zostanie zagospodarowany kącik z roślinami doniczkowymi, zakupionymi w ramach projektu. Będą one stały na kwietniku, wykonanym przez uczniów placówki. Na ścianie zachodniej zawiśnie monitor interaktywny, jako dodatkowe rozwiązanie technologiczne umożliwiające swobodne korzystanie z multimediów. Obok projektora zostanie zawieszona nowa tablica suchościeralna. Zakupione ławki i krzesła uczniowskie będą zajmowały centralną część klasy. Położenie ich będzie można zmieniać w zależności od potrzeb innych nauczycieli korzystających z ekopracowni. Pomysłem Powiatu na geograficzną pracownię ekologiczną jest zmiana z tradycyjnych metod nauczania na nauczanie przez technologie informacyjno-komunikacyjne. Najważniejszym elementem takiej pracowni będzie monitor interaktywny połączony z laptopem, tabletem lub smartfonem. Oprogramowanie umożliwi wizualizację badań, tworzenie wykresów, odczyty zmian w czasie rzeczywistym, gromadzenie badań i analizy statystycznych, oglądanie filmów edukacyjnych i animacji. Taka nauka to doskonały pomysł na połączenie tradycyjnego doświadczenia z nowoczesną edukacją. Zakup nowoczesnych multimediów, pozwali na nowe możliwości pracy. W związku z powyższym otrzymanie nowej pracowni umożliwi realizację zadania, którego głównymi celami będzie: kształtowanie postaw ekologicznych, uwrażliwienie dzieci i młodzieży na problemy związane z degradacją środowiska naturalnego, rozwijanie aktywnych postaw proekologicznych (badanie stanu środowiska, analizowanie wyników i propagowanie wśród społeczności lokalnej wyników badań), poznanie niekorzystnych zjawisk związanych z zanieczyszczeniem środowiska, wykorzystanie najnowszych technik multimedialnych do popularyzacji tematyki ekologicznej. Do placówki uczęszcza młodzież z trudnościami edukacyjnymi i społecznymi. Praca z taką młodzieżą wymaga stosowania różnorodnych pomocy dydaktycznych, które będą oddziaływać na wszystkie ich zmysły. Konieczne jest dostosowywanie wymagań do indywidualnych potrzeb ucznia oraz stosowanie innowacyjnych metod pracy. Uczenie poprzez wizualizację, eksperyment i doświadczenie, będą dla nich wsparciem w zdobywaniu wiadomości i umiejętności oraz przyczynią się do rozwoju ich postaw prospołecznych. Z uwagi na trudności edukacyjne podopiecznych istnieje uzasadniona potrzeba, aby na lekcjach wykorzystywać technologie informacyjną i komunikacyjną, sprzęt audio-video i komputerowy itp., którym na obecną chwile Powiat nie dysponuje.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00