Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.33.2022.2.AG

Możliwości opodatkowania działalności ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych i ustalenie właściwej stawki podatku.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanych stanów faktycznych w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Dnia 6 stycznia 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 6 stycznia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 30 marca 2022 r. (wpływ 30 marca 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanów faktycznych

Od marca 2020 r. prowadzi Pan działalność gospodarczą, której wiodącym kodem PKD jest 74.90.Z Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana. Wnioskodawca prowadzi księgę przychodów i rozchodów, rozliczając się na zasadach ogólnych.

Pierwszym zdarzeniem faktycznym, a zarazem wiodącym w profilu Pana działalności, jest opracowanie dokumentacji dla jednostek samorządu terytorialnego wynikających m.in. z Ustawy Prawo ochrony środowiska, Ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Ustawy o ochronie przyrody i towarzyszących tym ustawom rozporządzeń wykonawczych.

Do dokumentów, jakie opracowuje Pan, należą m.in. (…) Dokumenty opracowywane są dla jednostek samorządowych szczebla gminnego, powiatowego lub wojewódzkiego i wynikają w większości przypadków z obowiązków ustawowych, jakie ciążą na organie z tytułu ich opracowania i posiadania.

Metodyka sporządzania powyższych dokumentacji w każdym z wymienionych przypadków jest analogiczna i obejmuje: w pierwszej kolejności zgromadzenie danych na wniosek lub danych ogólnodostępnych niezbędnych do opisu aktualnego stanu środowiska, w drugiej kolejności interpretację tych danych, na podstawie których opracowywane są koncepcje i założenia właściwego rozwoju ochrony środowiska na obszarze danej jednostki terytorialnej, w trzeciej kolejności ułożenie harmonogramu realizacji działań z zakresu ochrony środowiska zmierzających do poprawy aktualnych uwarunkowań przyrodniczych i środowiskowych. Dokumentacje mają więc charakter programowy, strategiczny i przedstawiają zarówno ocenę stanu środowiska przyrodniczego lub kulturowego w oparciu o dostępne dane, jak i zakładają koncepcję kształtowania tego stanu w odpowiednim zrównoważonym kierunku społeczno-gospodarczo-środowiskowym. Dokumentacje są więc zbiorem opisu poszczególnych komponentów środowiska, tj. powietrze, klimat, wody, hałas, gleby, zasoby geologiczne i zawierają w sobie propozycje działań/zadań/celów, jakie należałoby wykonać w celu poprawy jakości środowiska. Przy opisie stanu środowiska wykorzystywane są publikacje różnych organów z branży ochrony środowiska oraz opracowane przez gminę inne dokumenty, tj. Studium uwarunkowań, Plany rozwoju lokalnego itp. Generalnie opis stanu istniejącego dokonywany jest w oparciu o literaturę branżową i publikacje naukowe z danego obszaru, który poddawany jest analizie. Zakres i schemat dokumentacji wynika wprost z Ustaw lub Rozporządzeń, które regulują, jakie elementy powinny się w nich znaleźć i jakie powinny zostać przeanalizowane. Część z opracowywanych dokumentacji poddawana jest procedurze strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w wyniku której wskazane Ustawowo organy opiniują zapisy dokumentu pod względem oddziaływania na środowisko wyznaczonych założeń programowych lub strategicznych. Dokumenty, które przechodzą procedurę oceny odziaływania na środowisko, wymagają opracowania dodatkowo dokumentu, jakim jest (…).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00