Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 6 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.99.2022.2.ID

Możliwości rozliczania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych świadczonych usług według stawki 8,5%.

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

25 stycznia 2022 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości rozliczania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych świadczonych usług według stawki 8,5%. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 17 marca 2022 r. (wpływ 18 marca 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Jest Pan przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą od 5 lutego 2019 r. jako informatyk, specjalista do spraw rozwoju stron internetowych, zajmujący się szeroko pojętym pozycjonowaniem stron (... oraz ...).

Do końca 2021 r., cały przychód uzyskiwany z prowadzonej działalności gospodarczej opodatkowany był ryczałtem w wysokości 15 % na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. o) ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2021 r., poz. 1993 r., z późn. zm. – dalej : ustawa ryczałt).

Zakwalifikował Pan prowadzoną przez siebie działalność stosując PKWiU 73.11.19.0, tj. pozostałe usługi reklamowe. Wg jednak wyjaśnień do PKWiU grupowanie to obejmuje: usługi reklamy lotniczej, usługi dostawy bezpłatnych próbek lub innego materiału reklamowego, usługi demonstrowania i prezentowania reklam w miejscu sprzedaży, usługi promocji sprzedaży (jeśli nie ma zamówień).

De facto żadnej działalności w tym zakresie Pan nie prowadził, a zatem doszło do niewłaściwego przypisania kodu PKWiU do prowadzonej przez Pana działalności gospodarczej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00