Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.1231.2021.1.AMN
Obowiązki płatnika oraz obowiązki informacyjne w związku z przekazywaniem punktów wymienialnych w ramach działań promocyjnych respondentom.
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
31 grudnia 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 31 grudnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obowiązków płatnika oraz obowiązków informacyjnych w związku z przekazywaniem przez Państwa punktów wymienialnych w ramach działań promocyjnych respondentom/potencjalnym respondentom. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Spółka zajmuje się analizą zachowań, trendów i preferencji konsumentów na zlecenie podmiotów trzecich – w ramach projektów badawczych. Spółka realizuje projekty badawcze w formie różnych rodzajów badań (panelowe, jakościowe, ilościowe). Wniosek dotyczy badań jakościowych opisanych w sposób szczegółowy poniżej.
Uczestnicy badania, tj. potencjalni respondenci (Respondenci), są zapraszani do wzięcia udziału w badaniu, przez podmioty trzecie (dalej: Podmioty Współpracujące), którym Spółka zleciła rekrutację Respondentów.
Podmiot Współpracujący otrzymuje w formie zlecenia instrukcję, według której współpracujący z nim ankieterzy dokonują poszukiwań osób, spełniających określone w zamówieniu cechy i zapraszają w imieniu Spółki na spotkanie: stacjonarne lub online. Z uwagi na ograniczenia związane z pandemią znakomita większość badań przybiera formę online.
Instrukcja zawiera informację o tym, że udział w badaniu jest całkowicie dobrowolny oraz odbywa się bez wynagrodzenia. Jednocześnie, z uwagi na niebezpieczeństwa związane z przestępczością online i obawą respondentów przed „klikaniem” w link otrzymywane na maila – Respondenci są informowani, że jako podziękowanie mogą oni dostać maila od Spółki. Jest to element działania promocyjnego Spółki – budującego jej wizerunek i pozycję na rynku badań jako odpowiedzialnego i godnego zaufania partnera biznesowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right