Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.1174.2021.3.SJ

Obowiązki płatnika w związku z wydaniem nagród w konkursach.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanych stanów faktycznych w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

21 grudnia 2021 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych, podatku dochodowego od osób prawnych, podatku od towarów i usług w zakresie obowiązków płatnika w związku z wydaniem nagród w konkursach. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 15 marca 2022 r. (wpływ 15 marca 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Spółka X sp. z o.o. (dalej określana jako „Spółka”) posiada siedzibę działalności gospodarczej w Polsce i podlega obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów w Polsce. Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym. Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie realizacji projektów związanych z wykonywaniem prac na elewacjach oraz pokryciach dachowych w budynkach.

Sprzedaż usług świadczonych przez Spółkę dokonywana jest przez jej kontrahentów (dalej określani jako „Pośrednicy”). Pośrednicy w każdym przypadku prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą. Spółka zawarła szereg umów o pośrednictwo w sprzedaży usług z Pośrednikami, którzy w jej imieniu oferują klientom usługi Spółki. Za świadczoną usługę Pośrednicy otrzymują prowizje w ustalonej wysokości.

Ponieważ wielkość sprzedaży usług Spółki zależy w dużej mierze od tego czy Pośrednicy wykazują należyte zainteresowanie aktywnym oferowaniem tych usług, w interesie Spółki leży dodatkowe zmotywowanie tych osób. W ramach swojej działalności Spółka zamierza podjąć szereg działań, które mają na celu zwiększenie sprzedaży usług zarówno do konsumentów jak i podmiotów gospodarczych. Spółka zamierza organizować m.in. programy motywacyjne oraz konkursy dla Pośredników. Każdy konkurs będzie przewidywał dla zwycięzców nagrody rzeczowe, których wartość może być niewielka, symboliczna, lub też nagrody, których wartość może być relatywnie duża, np. markowe artykuły galanteryjne. W ramach każdego z konkursów Pośrednicy będą rywalizować ze sobą w sprzedaży usług Spółki. Zwycięzcami konkursu będą Pośrednicy, którzy „sprzedali” najwięcej usług Spółki w danym okresie. Zasady konkursów będą określały m.in. ich cel, warunki uczestnictwa, warunki zdobycia nagród. Nagrody są przewidziane wyłącznie dla Pośredników dokonujących największej ilości sprzedaży usług Spółki. Zasady konkursów będą ustalane ustnie lub sformułowane są w odpowiednich regulaminach. W każdym przypadku koszty nagród zostaną poniesione przez Spółkę poprzez zapłatę bezpośrednio do dostawcy rzeczy wydawanych w formie nagród. Wydatki na nagrody będą każdorazowo właściwie udokumentowane.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00