Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDWL.4011.336.2021.2.AK
Preferencyjne opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box).
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
26 grudnia 2021 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy preferencyjnego opodatkowania dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box). Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 14 maca 2022 r. (wpływ 14 marca 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest osobą fizyczną posiadającą nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium kraju. Prowadzi on działalność gospodarczą w oparciu o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej od 12 lipca 2021 r.
Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest: a) wytwarzanie Oprogramowania, przykładowo w postaci tworzenia kodu źródłowego; b) wytwarzanie części Oprogramowania, w wyniku rozwijania lub ulepszania określonego programu komputerowego; c) niezwiązane wprost z wytwarzaniem programów komputerowych, np. spotkania z zespołem programistów, spotkania z klientem; a więc świadczenie usług programistycznych w ramach działalności: badawczo-rozwojowej, w szczególności: tworzenie i współtworzenie oprogramowania, modyfikowanie i ulepszanie istniejącego oprogramowania, bieżąca obsługa oraz testowanie oprogramowania. Usługi świadczone są na podstawie umowy o świadczenie usług z podmiotami posiadającymi siedzibę na terytorium kraju lub poza nim (B2B).
Kluczowe projekty Wnioskodawcy związane są z tworzeniem, rozwojem aplikacji (…) do zarządzania dynamicznymi reklamami, które głównie są wyświetlane na portalach sportowych w USA. Przykładowe możliwości portalu: tworzenie kampanii reklamowej wraz z wszystkimi niezbędnymi informacjami np.: budżet kampanii, ilość banerów reklamowych, kwota jaką w stanie jest zapłacić klient za kliknięcie w daną reklamę wyświetlaną już na portalu sportowym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right