Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.1232.2021.2.GG
Opodatkowanie diet radnych gminy z wyrównaniem.
Szanowny Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
31 grudnia 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 27 grudnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obowiązków płatnika w podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie opodatkowania wypłaconych diet radnych Gminy wraz z wyrównaniem.
8 marca 2022 r. do Organu wpłynęło uzupełnienie wniosku z 2 marca 2022 r. w odpowiedzi na wezwanie Organu z 25 lutego 2022 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca Urząd Gminy ... zwrócił się z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej w sprawie naliczania podatku dochodowego od osób fizycznych od wyrównania diet radnym.
W dniu 23 listopada 2021 r. Rada Gminy podjęła uchwałę w sprawie ustalenia zasad przyznawania i wysokości diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowej dla radnych Gminy. Uchwała weszła w życie z dniem podjęcia, z mocą od dnia 1 sierpnia 2021 r. W miesiącu grudniu 2021 r. Wnioskodawca będzie wypłacać dietę za grudzień plus wyrównanie diet za miesiące poprzednie.
Kwoty te przewyższają ustawowe zwolnienie, tj. kwotę 3 000 zł (art. 21 pkt 17 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).
Pytanie po uzupełnieniu
Czy podatnikowi, któremu w miesiącu grudniu 2021 r. wypłacono wyrównanie diet za okres od sierpnia 2021 r. do listopada 2021 r. oraz dietę za grudzień 2021 r. w kwocie łącznej wyższej niż 3 000 zł, należy naliczyć podatek dochodowy od osób fizycznych od kwoty różnicy między faktycznie wypłaconą dietą, a kwotą zwolnioną od podatku (3 000 zł)?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right