Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 4 lutego 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDWT.4011.316.2021.2.AK
Możliwość opodatkowania 8,5% stawką ryczałtu przychodów z tytułu świadczenia usług edukacyjnych (nauka języka angielskiego).
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
12 listopada 2021 r. wpłynął Pani wniosek z 22 października 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Pismem z 24 stycznia 2022 r. uzupełniła Pani wniosek.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Prowadzi Pani działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług nauki języka angielskiego polegających na wykonywaniu m.in. następujących czynności:
1)nauka prawidłowego prowadzenia konwersacji,
2)przygotowywanie do rozmów kwalifikacyjnych,
3)nauka prowadzenia spotkań biznesowych w języku angielskim.
Powyższe usługi świadczy Pani samodzielnie, nie zatrudniając pracowników i osób współpracujących a nauka odbywa się głównie w systemie on-line. Wymienione usługi wykonuje Pani na rzecz osób fizycznych, nieprowadzących działalności gospodarczej jak i tych prowadzących działalność gospodarczą. Nie prowadzi Pani nauki dzieci szkolnych, nie przygotowuje do zajęć szkolnych, egzaminów oraz nie używa do nauki podręczników szkolnych. Nie jest Pani nauczycielem w rozumieniu ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela oraz ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Nie posiada Pani ukończonych studiów pedagogicznych, jest Pani jedynie absolwentką filologii angielskiej. Nie ukończyła Pani żadnych dodatkowych studiów i kursów, które uprawniałyby Panią do tytułowania się nauczycielem. W związku z powyższym uważa Pani, że świadczy usługi edukacyjne w zakresie języka angielskiego objęte PKWiU 85.59.11.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right