Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 31 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.804.2021.3.ASZ
Zwolnienie od podatku udzielanych korepetycji z matematyki
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku kursów z matematyki oraz udzielanych osobiście przez Panią korepetycji z matematyki, jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
12 października 2021 r. wpłynął Pani wniosek z 6 października 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie:
-zwolnienia od podatku działalności związanej ze sprzedażą kursów z matematyki,
-zwolnienia od podatku udzielanych osobiście przez Panią korepetycji z matematyki,
-możliwości skorzystania ze zwolnienia podmiotowego dla usług związanych z nauczaniem matematyki i pozostałych usług.
Uzupełniła go Pani pismem z 28 października 2021 r. (wpływ 3 listopada 2021 r.).
Uzupełniła go Pani również – w odpowiedzi na wezwanie z 31 grudnia 2021 r. znak: (...) – pismem z 14 stycznia 2022 r. (wpływ 20 stycznia 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą zarejestrowaną w CEIDG w przedmiocie świadczenia usług edukacyjnych. Jako przeważający przedmiot działalności zadeklarowała kod PKD: 85.59.B. Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane. Działalność realizowana jest w czterech głównych obszarach: 1) sprzedaż kursów maturalnych z matematyki poprzez stronę internetową www; 2) korepetycje z matematyki świadczone przez Wnioskodawczynię osobiście; 3) korepetycje z matematyki świadczone przez nauczycieli współpracujących z Wnioskodawczynią na podstawie umów cywilnoprawnych; 4) sprzedaż za pośrednictwem strony www książki i pomocy naukowych oraz artykułów biurowych.
Wnioskodawczyni oferuje kursy za pośrednictwem strony internetowej zewnętrznego dostawcy. Kursy skierowane są do indywidualnych odbiorców - uczniów szkół średnich przygotowujących się do matury. Kurs składa się z kilkudziesięciu godzin nagrań wideo, podzielonych na lekcje obejmujące program z matematyki w szkole średniej. Każda lekcja zawiera nagrania video (teoria połączona z przykładami), krok po kroku rozwiązane zadania maturalne oraz prezentację w pliku PDF. Wnioskodawczyni jest wyłączną autorką kursów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right