Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.563.2021.3.ENB

Statek PSV nie może zostać uznany za eksploatowany w transporcie międzynarodowym w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt h Konwencji polsko-brytyjskiej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania; Opodatkowanie dochodów z tytułu wykonywania pracy na statku PSV eksploatowanym przez przedsiębiorstwo brytyjskie.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

4 sierpnia 2021 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy uznania statku morskiego typu PSV za statek eksploatowany w transporcie międzynarodowym oraz zastosowania metody unikania podwójnego opodatkowania. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwania – pismem z 11 października 2021 r. i z 3 listopada 2021 r. (data wpływu). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca jest obywatelem RP, nie posiada i nie posiadał innego obywatelstwa. W Polsce posiada i posiadał stałe miejsce zamieszkania i zameldowania do celów podatkowych. Posiada i posiadał tutaj rodzinę oraz centrum interesów osobistych. W Polsce posiada, a w latach poprzednich posiadał również swój majątek osobisty. Wnioskodawca jest i był polskim rezydentem podatkowym. W następnych latach nie zamierza, z uwagi na wyżej wskazane okoliczności, zmieniać kraju rezydencji podatkowej.

Wnioskodawca od marca 2018 r. do końca 2020 r. wykonywał działalność zarobkową polegającą na najemnym świadczeniu pracy jako marynarz żeglugi międzynarodowej na podstawie stałego kontraktu podpisanego z zagranicznym pracodawcą. Wnioskodawca był w tym czasie zatrudniony na stanowisku starszego oficera i był członkiem regularnej załogi statku.

Statek, na którym Wnioskodawca wykonywał ww. pracę, był statkiem morskim typu PSV (ang. Platform supply vessel), który jest specjalistyczną jednostką przeznaczoną do przewozu ładunków pomiędzy portami i instalacjami offshore (takimi jak

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00