Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.527.2021.2.MD
Zastosowanie metody proporcjonalnego odliczenia i ulgi abolicyjnej oraz obowiązek składania zeznań podatkowych przy dochodach zagranicznych marynarza z tytułu pracy najemnej wykonywanej na statku morskim badawczym – sejsmiku (research vessel), eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem i siedzibą w Singapurze.
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie opodatkowania uzyskanych dochodów, obowiązku złożenia zeznań podatkowych oraz możliwości skorzystania z ulgi abolicyjnej jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
22 lipca 2021 r. wpłynął Pana wniosek z 2 lipca 2021 r., uzupełniony 27 października 2021 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie opodatkowania uzyskanych dochodów, obowiązku złożenia zeznań podatkowych oraz możliwości skorzystania z ulgi abolicyjnej. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Jest Pan osobą fizyczną, posiadającą w myśl obowiązujących przepisów podatkowych rezydencję podatkową w Polsce, gdzie posiada także centrum interesów życiowych.
W latach 2017-2020 oraz w roku 2021 wykonywał Pan, wykonuje pracę najemną na statkach eksploatowanych w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem w Singapurze jako marynarz.
W roku 2021 oraz w latach następnych zamierza Pan kontynuować pracę najemną na wskazanych wcześniej statkach eksploatowanych w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem w Singapurze jako marynarz.
Zgodnie z Pana wiedzą statki, na których wykonywał/wykonuje/będzie Pan wykonywać pracę najemną były/są/będą faktycznie wykorzystywane w transporcie morskim oraz podmiot eksploatujący te jednostki czerpał/czerpie/będzie czerpać zyski/dochody z eksploatacji jednostki w tym z transportu. Transport morski był/jest/będzie wykonywany zgodnie z definicją wskazaną w Konwencji polsko-singapurskiej i obejmował przewóz różnych towarów lub osób, statki na których podatnik wykonywał/będzie wykonywał pracę w latach kolejnych klasyfikowane są jako other cargo ship.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right