Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.84.2022.1.MJ
Możliwość zastosowania do uposażenia posła kwoty, o której mowa w art. 32 ust. 3 ustawy pdof
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych przedstawionego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
20 stycznia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości zastosowania do uposażenia posła kwoty, o której mowa w art. 32 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Zgodnie z art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie uznaje się za pracownika posła. Natomiast zgodnie z ustawą z 9 maja 1996 roku o wykonywaniu mandatu posła i senatora w art. 27 uposażenie wraz z dodatkami traktowane jest jak wynagrodzenie ze stosunku pracy.
Pytanie
Czy w związku z powyższym do uposażenia posła można zastosować ulgę, o której mowa w art. 32 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right