Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.932.2021.2.ICZ

Czy rabaty pośrednie udzielane przez Spółkę detalistom, niebędącym bezpośrednimi kontrahentami Spółki, stanowią rabaty, o których mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT i w związku z ich udzieleniem Spółka jest uprawniona do obniżenia podstawy opodatkowania VAT z tytułu sprzedaży produktów i towarów zrealizowanej na rzecz hurtowników (będących bezpośrednimi kontrahentami Spółki) o wartość rabatów udzielonych detalistom.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

29 października 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 29 października 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia czy rabaty pośrednie udzielane przez Spółkę detalistom, niebędącym bezpośrednimi kontrahentami Spółki, stanowią rabaty, o których mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT i w związku z ich udzieleniem Spółka jest uprawniona do obniżenia podstawy opodatkowania VAT z tytułu sprzedaży produktów i towarów zrealizowanej na rzecz hurtowników (będących bezpośrednimi kontrahentami Spółki) o wartość rabatów udzielonych detalistom. Uzupełniliście go Państwo pismem z 13 stycznia 2022 r. (wpływ 13 stycznia 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

X. S.A., zwana dalej Spółką lub Podatnikiem, zajmuje się produkcją sałatek (...).

Producent podpisuje umowy z podmiotami pełniącymi rolę dystrybutorów (hurtowniami) jego produktów. Dystrybutorzy nabywają od przedsiębiorstwa produkty, a następnie odsprzedają je do sklepów - sieci lokalnych lub klientów własnych (dalej: detaliści). Hurtownia dokonując odsprzedaży produktów określa własne warunki transakcyjne. 

Spółka będąca producentem dba o promocję swoich wyrobów. Spółka rozważa wprowadzenie następującego mechanizmu mającego zachęcić sklepy do zakupu konkretnych wyrobów poprzez udzielanie tzw. rabatów pośrednich.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00