Interpretacja indywidualna z dnia 21 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.932.2021.2.ICZ
Czy rabaty pośrednie udzielane przez Spółkę detalistom, niebędącym bezpośrednimi kontrahentami Spółki, stanowią rabaty, o których mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT i w związku z ich udzieleniem Spółka jest uprawniona do obniżenia podstawy opodatkowania VAT z tytułu sprzedaży produktów i towarów zrealizowanej na rzecz hurtowników (będących bezpośrednimi kontrahentami Spółki) o wartość rabatów udzielonych detalistom.
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
29 października 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 29 października 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia czy rabaty pośrednie udzielane przez Spółkę detalistom, niebędącym bezpośrednimi kontrahentami Spółki, stanowią rabaty, o których mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT i w związku z ich udzieleniem Spółka jest uprawniona do obniżenia podstawy opodatkowania VAT z tytułu sprzedaży produktów i towarów zrealizowanej na rzecz hurtowników (będących bezpośrednimi kontrahentami Spółki) o wartość rabatów udzielonych detalistom. Uzupełniliście go Państwo pismem z 13 stycznia 2022 r. (wpływ 13 stycznia 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
X. S.A., zwana dalej Spółką lub Podatnikiem, zajmuje się produkcją sałatek (...).
Producent podpisuje umowy z podmiotami pełniącymi rolę dystrybutorów (hurtowniami) jego produktów. Dystrybutorzy nabywają od przedsiębiorstwa produkty, a następnie odsprzedają je do sklepów - sieci lokalnych lub klientów własnych (dalej: detaliści). Hurtownia dokonując odsprzedaży produktów określa własne warunki transakcyjne.
Spółka będąca producentem dba o promocję swoich wyrobów. Spółka rozważa wprowadzenie następującego mechanizmu mającego zachęcić sklepy do zakupu konkretnych wyrobów poprzez udzielanie tzw. rabatów pośrednich.