Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4011.362.2021.2.JF
Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatku (IP BOX).
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
6 listopada 2021 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatku (IP Box).
Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 18 stycznia 2022 r. (data wpływu 18 stycznia 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca jest osobą fizyczną, posiadającą nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium kraju. Prowadzi on działalność gospodarczą w oparciu o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą na pracach programistycznych od (…) r. Zawarł on umowę o świadczenie usług programistycznych z: A. (data zawarcia umowy (…) r., data rozpoczęcia świadczenia usług (…) rok) oraz B. (data podpisania umowy (…) r. ) zwanymi dalej „Zleceniodawca”.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca wykonuje prace programistyczne zlecane przez Zleceniodawcę, prowadzące do powstania innowacyjnych, indywidualnych rozwiązań obsługujących dedykowane obszary działalności. Jest to oprogramowanie tworzone i rozwijane pod potrzeby indywidualne Zleceniodawcy (zwane dalej: „Oprogramowaniem”).
Wnioskodawca za przykład tworzonego Oprogramowania wskazuje platformę dla uczniów szkół regionu (…) polegającą na innowacyjnym prowadzeniu zajęć przez nauczycieli. Uczniowie podczas lekcji korzystają z komputerów i uczą się podążając ścieżką zaproponowaną przez Oprogramowanie na podstawie ich obecnej wiedzy, wyników testów oraz prac domowych. Algorytm odpowiadający za proponowanie kolejnych modułów zajęć dla ucznia opiera się na (…).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right