Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.541.2021.2.BS
czy w przypadku udzielenia przez Dealera na rzecz Spółki rabatu udokumentowanego notą księgową Spółka powinna zaliczyć ten rabat jako zmniejszenie kosztów uzyskania przychodów, czy też jako zwiększenie przychodu oraz w jakim momencie Spółka powinna rozpoznać skutek podatkowy z tytułu udzielenia rabatu pośredniego przez Dealera.
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych dotyczącego ustalenia, czy w przypadku udzielenia przez Dealera na rzecz Spółki rabatu udokumentowanego notą księgową Spółka powinna zaliczyć ten rabat jako zmniejszenie kosztów uzyskania przychodów, czy też jako zwiększenie przychodu oraz w jakim momencie Spółka powinna rozpoznać skutek podatkowy z tytułu udzielenia rabatu pośredniego przez Dealera - jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
5 listopada 2021 r. za pośrednictwem platformy e-PUAP wpłynął Państwa wniosek z 5 listopada 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy w przypadku udzielenia przez Dealera na rzecz Spółki rabatu udokumentowanego notą księgową Spółka powinna zaliczyć ten rabat jako zmniejszenie kosztów uzyskania przychodów, czy też jako zwiększenie przychodu oraz w jakim momencie Spółka powinna rozpoznać skutek podatkowy z tytułu udzielenia rabatu pośredniego przez Dealera. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – 3 i 5 stycznia 2022 r. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca (dalej: „Spółka”) prowadzi sieć salonów samochodowych na terytorium RP. Spółka podlega opodatkowaniu od całości swoich dochodów w Polsce oraz jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Przedmiotem prowadzonej przez Spółkę działalności jest m.in. sprzedaż detaliczna pojazdów samochodowych na rzecz osób fizycznych, jak i osób prowadzących działalność gospodarczą. W ramach prowadzonej działalności Spółka współpracuje z dealerem na Polskę (dalej zwany także Dealerem) reprezentującym wiodący globalnie koncern samochodowy (dalej zwany Koncernem). Spółka nabywa samochody za pośrednictwem wskazanej przez dealera spółki zależnej koncernu (dalej zwana także Sprzedawcą). Oznacza to, że zakupy dokonywane są bezpośrednio od Sprzedawcy. W związku z tym zarówno ogólne warunki współpracy, zamówienia, jak i dostawa towarów oraz fakturowanie odbywa się pomiędzy Sprzedawcą, jako sprzedającym oraz Spółką, jako kupującym bez udziału podmiotów pośrednich. W ramach zawartych przez Spółkę umów Dealer udziela autoryzacji na sprzedaż i serwis określając co roku warunki sprzedażowe (termin płatności towarów czy pojazdów DEMO/rabaty itp.). Co roku dealer podpisuje z siecią dealerską plany sprzedażowe na zakup samochodów oraz części jak również kwartalnie oraz rocznie dokonuje rozliczenia w zakresie realizacji ww. planów wypłacając dodatkowe wynagrodzenie w postaci „bonusów”. W szczególności, Spółka jest uprawniona do bonusów z tytułu wielkości sprzedaży, które uwarunkowane będzie wyłącznie osiągnięciem przez Spółkę określonego poziomu sprzedaży towarów w danym okresie rozliczeniowym. Bonus ten rozliczany jest w okresach kwartalnych lub rocznych. Po spełnieniu warunków uzyskania bonusu od Dealera Spółka uzyskuje płatność oraz otrzymuje notę odzwierciedlającą uzyskany bonus (do noty załączana jest lista samochodów w wyniku sprzedaży których osiągnięto wielkość sprzedaży uprawniającą do bonusu). Spółka nie będzie zobowiązana do świadczenia usług na rzecz Dealera w zamian za przyznanie rabatu. Wnioskodawca świadczy na rzecz Dealera usługi napraw samochodów marki reprezentowanej przez dealera (m.in. usługi napraw gwarancyjnych).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right