Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 3 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.883.2021.1.ŻR
brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją projektu
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
2 grudnia 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 30 listopada 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją projektu pn. „... ”.
Uzupełnili go Państwo pismem z 13 grudnia 2021 r. (data wpływu 21 grudnia 2021 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego.
Gmina … (dalej: Gmina, Wnioskodawca) jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem VAT. Na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2021r. nr 1372 ze zm., dalej: „ustawa o samorządzie gminnym”) Gmina jest wyposażona w osobowość prawną i posiada zdolność do czynności cywilnoprawnych.
Gmina … realizuje następujący projekt: „…”. Projekt ten jest realizowany w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.Projekt polega na organizacji dwóch przedsięwzięć edukacyjnych służących promocji dziedzictwa obszaru … z wykorzystaniem marki „…”: warsztatów edukacyjnych i przedstawienia edukacyjnego, przedsięwzięcia są organizowane na terenie Gminy ….
Przedsięwzięcie nr 1 - warsztaty edukacyjne:
Warsztaty edukacyjne rozpoczęto w październiku 2021 r. i będą prowadzone do grudnia 2021 r. w 10 szkołach znajdujących się na terenie Gminy … (szkoła w: …, … , … , …, … , …, …, …, …, …). Właścicielem obiektów jest Gmina … . W każdej ze szkół, w ramach projektu organizowane są ogólnodostępne i bezpłatne warsztaty o tematyce promującej i ukazującej piękno i dziedzictwo obszaru … - z wykorzystaniem marki „ …”, czas trwania warsztatów jest dostosowany do wieku uczniów i trwa 90 minut. W przedsięwzięciu może wziąć udział każdy uczeń danej szkoły. Celem warsztatów jest prezentacja obiektów marki „…” poprzez prezentację gry terenowej (questów) "…" (wersji papierowej i elektronicznej), która prezentuje rejony Gminy …, promuje dziedzictwo obszaru … z wykorzystaniem marki „ …” wraz z omówieniem aspektów dot. dbałości o ochronę środowiska i przeciwdziałaniu zmianom klimatu na bazie kształtowania tożsamości lokalnej poprzez zachowanie i/lub ochronę dziedzictwa kulturowego i historycznego obszaru … . Cele warsztatów to również wzrost świadomości ekologicznej i zmiana postaw uczniów na bardziej odpowiedzialne i przyjazne dla środowiska naturalnego. Uczestnicy warsztatów otrzymali 80 sztuk - questów, które będą kompendium wiedzy przyrodniczej, historycznej i ekologicznej o wybranych rejonach Gminy …, promujących dziedzictwo obszaru … z wykorzystaniem marki „…” oraz instrukcję, jak pobrać questy ze strony internetowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right