Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 23 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.648.2021.2.DP

PIT - skutki podatkowe otrzymania rekompensaty.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego   stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

13 września 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 6 września 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skutków podatkowych otrzymania rekompensaty. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 18 listopada 2021 r. (wpływ 23 listopada 2021 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca (Spółdzielnia Mieszkaniowa) w latach 2014-2016 wybudował dla swoich członków budynek mieszkalny wielorodzinny z garażem podziemnym oraz miejscami postojowymi. Spółdzielnia podpisała umowę z wykonawcą na ww. zadanie. Wykonawca wniósł zabezpieczenie należytego wykonania przedmiotu umowy w formie gwarancji ubezpieczeniowej właściwego usunięcia wad i usterek.

W 2018 r. ww. budynek mieszkalny z mocy ustawy o własności lokali z 24 czerwca 1994 r. został wspólnotą mieszkaniową z uwagi na wyodrębnienie wszystkich lokali mieszkalnych.

Wspólnota mieszkaniowa zmieniła zarządcę i z racji tego właściciele przestali być członkami Spółdzielni Mieszkaniowej.

Właściciele wspólnoty mieszkaniowej  zwrócili się do Spółdzielni Mieszkaniowej jako inwestora o usunięcie wad i usterek ujawnionych w okresie gwarancji.  Spółdzielnia wystąpiła do wykonawcy o usunięcie powstałych usterek.

W wyniku braku naprawy usterek ze strony wykonawcy Spółdzielnia Mieszkaniowa wystąpiła do gwaranta - firmy ubezpieczeniowej o wypłatę należności z tytułu nieusunięcia wad i usterek.

Firma ubezpieczeniowa dokonała wpłaty na konto bankowe Spółdzielni Mieszkaniowej kwoty gwarancyjnej. Na mocy porozumienia Spółdzielni z właścicielami lokali mieszkalnych(ugoda inna niż ugoda sądowa) ustalono, że zostanie wypłacona rekompensata tytułem zaspokojenia roszczenia właścicieli za nieusunięcie wszystkich zgłoszonych w okresie gwarancji i rękojmi wad i usterek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00