Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.481.2021.2.ANK
Czy ponoszone przez Spółkę Opłaty Franczyzowe przedstawione w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego, podlegać będą ograniczeniu co do możliwości zaliczania ich do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
17 września 2021 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia czy ponoszone przez Spółkę Opłaty Franczyzowe przedstawione w opisie stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego, podlegać będą ograniczeniu co do możliwości zaliczania ich do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – 8 grudnia 2021 r. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego
E Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i podlega w Rzeczpospolitej opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania. Tym samym, Spółka podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce.
Spółka jest podmiotem wchodzącym w skład grupy kapitałowej E (dalej: „Grupa”). Grupa jest jednym z czołowych światowych producentów produktów z zakresu (…), które sprzedawane są w ponad 150 krajach. W spółkach wchodzących w skład Grupy zatrudnionych jest ok. 48 tys. pracowników.
Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest dystrybucja produktów Grupy (dalej: „Produkty”), zarówno do podmiotów powiązanych, jak i niepowiązanych w rozumieniu przepisów ustawy o CIT. Spółka nabywa Produkty od E AB (dalej: „Franczyzodawca”), a także innych podmiotów z Grupy. Spółka jest odpowiedzialna za promowanie i sprzedaż Produktów do obecnych, a także potencjalnych klientów, zgodnie z instrukcjami i wskazaniami E AB. Ponadto, E AB jest spółką odpowiedzialną w Grupie za badania i rozwój, innowację, rozwój marek oraz strategię pozycjonowania i pozyskiwania materiałów oraz opracowywanie strategii sprzedażowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right