Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 4 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.594.2021.2.ENB

Obowiązki płatnika związane z wypłatą odszkodowania z tytułu zakazu konkurencji.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 13 sierpnia 2021 r. (data wpływu 18 sierpnia 2021 r.), uzupełnionym 17 listopada 2021 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z wypłatą odszkodowania z tytułu zakazu konkurencji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

18 sierpnia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony 17 listopada 2021 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych z wypłatą odszkodowania z tytułu zakazu konkurencji.

We wniosku i jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka, ze względu na charakter swojej działalności, podpisuje z pracownikami umowy o zakazie konkurencji. Zapisy umowy wynikają z przepisów o zakazie konkurencji, art. 1011 -1014 Kodeksu pracy. Zgodnie z taką umową Pracodawca zobowiązuje się do zapłaty Pracownikowi odszkodowania za okres obowiązywania zakazu konkurencji po ustaniu stosunku pracy. Odszkodowanie wypłacane ma być Pracownikowi w ratach miesięcznych, z dołu, nie później niż do ostatniego dnia miesiąca.

W czerwcu 2019 r., w następstwie rozwiązania umowy o pracę z jednym z pracowników, powstał obowiązek wypłacania mu odszkodowania. Spółka dokonała kalkulacji odszkodowania (25% wynagrodzenia netto Pracownika w ostatnim miesiącu trwania stosunku pracy) oraz przesłała do byłego Pracownika pismo przewodnie zawierające harmonogram wypłat.

Po otrzymaniu przez Pracownika pierwszej raty w dniu 31 lipca 2019 r., przesłał on pismo do Spółki, w którym wskazał, iż otrzymana kwota była niższa niż wynikająca z umowy o zakazie konkurencji. Zgodnie ze stanowiskiem Pracownika, Spółka nie wywiązała się z zapisów umowy, czego skutkiem było wygaśnięcie zakazu konkurencji. Wobec powyższego Pracownik, każdorazowo po otrzymaniu odszkodowania, zwracał je na konto Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00