Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 3 grudnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.819.2021.1.KF
Obowiązki płatnika w związku z otrzymywaniem Nagród przez Uczestników programu motywacyjnego.
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe w części dotyczącej uznania, że nie można Państwu przypisać statusu płatnika, w związku z czym nie ciąży na Państwu obowiązek sporządzenia i przekazania Uczestnikom Programu nieprowadzącym działalności gospodarczej i właściwemu Naczelnikowi urzędu Skarbowemu informacji o uzyskanym przychodzie z tytułu przyznania im Nagrody oraz prawidłowe w pozostałej części.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
3 września 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 31 sierpnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z otrzymywaniem Nagród przez Uczestników programu motywacyjnego. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego
A. Stan faktyczny
X sp. z o. o. (Wnioskodawca, Klient) jest producentem i dystrybutorem wyrobów (...) (Produkty). Wnioskodawca zainteresowany jest zwiększeniem wolumenu sprzedaży swoich Produktów. Aby osiągnąć ten cel Wnioskodawca nawiązał współpracę z Y Sp. z o. o. (Agencją, Organizatorem), czyli podmiotem gospodarczym zajmującym się profesjonalnie organizacją oraz zarządzaniem programami lojalnościowymi.
Agencja świadczy na rzecz swoich klientów usługi związane z organizacją konkursów, akcji promocyjnych, sprzedaży premiowej, loterii i innych wydarzeń, mających na celu reklamę firmy klienta, jego produktów i marek.
Program
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Organizator świadczy na rzecz Wnioskodawcy usługę polegającą na organizacji programu motywacyjnego skierowanego do Przedstawicieli Handlowych (Przedstawiciel, PH) (Program). Celem Programu, jako akcji lojalnościowej, jest zwiększenie rozpoznawalności marek Klienta oraz zwiększenie wolumenu ich sprzedaży.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right