Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 12 listopada 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.421.2021.2.SST

W konsekwencji, jak wynika z powołanych przepisów ustawy, Wnioskodawca nie może ubiegać się w Polsce, w tym przypadku od urzędu skarbowego, o zwrot podatku VAT zapłaconego w Polsce z tytułu nabycia nowego środka transportu od sprzedawcy, zarówno w przypadku otrzymania korekty faktury od sprzedającego, jak również w przypadku braku otrzymania korekty faktury.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 11 sierpnia 2021 r. (data wpływu za pośrednictwem e-PUAP 11 sierpnia 2021 r.), uzupełnionym 5 listopada 2021 r. (data wpływu za pośrednictwem e-PUAP 5 listopada 2021 r.) na wezwanie tut. Organu z 4 listopada 2021 r. (doręczone 5 listopada 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwrotu podatku od towarów i usług z tytułu nabycia nowego środka transportu - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

11 sierpnia 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwrotu podatku od towarów i usług z tytułu nabycia nowego środka transportu. Wniosek został uzupełniony 5 listopada 2021 r. (data wpływu za pośrednictwem e-PUAP 5 listopada 2021 r.) na wezwanie tut. Organu z  4 listopada 2021 r. (skutecznie doręczone 5 listopada 2021 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca posiada obywatelstwo polskie. Wnioskodawca od kilku lat mieszka w Bułgarii, gdzie posiada status rezydenta długoterminowego. Wnioskodawca jest rezydentem podatkowym w (…). Wnioskodawca jest osobą fizyczną zarejestrowaną jako podatnik VAT w (…) (numer VAT-EU (…)). To są fakty, które istniały w momencie dokonania zakupu samochodu. Samochód w momencie zakupu przez Wnioskodawcę był zarejestrowany na sprzedającego w Polsce (pierwsza rejestracja 26 lutego 2021 r.), ale dla celów związanych z podatkiem VAT był nowy (tj. miał na liczniku mniej niż 6 tysięcy kilometrów lub od daty pierwszej rejestracji minęło mniej niż 6 miesięcy). Przed dokonaniem zakupu Wnioskodawca informował sprzedawcę (salon samochodowy będący płatnikiem VAT – (…)), że samochód jest kupowany w celu wywiezienia i rejestracji w miejscu zamieszkania Wnioskodawcy w (…) na co ma dowody w postaci korespondencji mailowej. Przed podpisaniem umowy sprzedający: 1) nie poinformował Wnioskodawcy, że dla celów związanych z podatkiem VAT samochód był nowy, 2) nie przedłożył Wnioskodawcy deklaracji VAT-22 (dokument potwierdzający wywóz przez nabywcę nowego środka transportu z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na terytorium innego państwa członkowskiego), 3) nie poinformował, że samochód powinien zostać wywieziony w ciągu 14 dni od momentu zakupu z terytorium RP 4) naliczył na fakturze błędną stawkę VAT 23% zamiast 0%. Podpisanie umowy sprzedaży nastąpiło 15 marca 2021 r. Wnioskodawca kiedy dowiedział się, że samochód dla celu związanego z podatkiem VAT jest traktowany w Unii Europejskiej jak nowy, to jako bułgarski podatnik VAT dokonujący Wewnątrzwspólnotowej Dostawy Towarów musiał w kwietniu 2021 r. zapłacić podatek VAT drugi raz za ten sam samochód, tym razem w Bułgarii. Samochód na własnych kołach opuścił Polskę 27 kwietnia 2021 r. i tego samego dnia wjechał na terytorium Bułgarii. Samochód został zarejestrowany w Bułgarii 29 kwietnia 2021r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00