Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19 października 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDWT.4011.222.2021.2.AK
Możliwość zastosowania 5% stawki podatkowej do dochodu ze sprzedaży autorskich praw majątkowych do programu komputerowego.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r., poz. 1540, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 lipca 2021 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania preferencyjnego opodatkowania dochodów z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 czerwca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania preferencyjnego opodatkowania dochodów z kwalifikowanego prawa własności intelektualnej.
W dniu 11 października 2021 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/ zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca (dalej także: programista) od 4 lipca 2018 roku prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, której przedmiotem jest działalność związana z wytwarzaniem oprogramowania. Wnioskodawca posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieograniczony obowiązek podatkowy w świetle art. 3 ust. 1 oraz ust. 1a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U.2020.1426 tj. z późn. zm.). Wnioskodawca rozlicza się wg. podatku liniowego. Wnioskodawca prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów.
Przychód ze sprzedaży aplikacji.
Wnioskodawca jest autorem aplikacji (gry interaktywnej) wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość - AR. Wnioskodawca pracował nad wytworzeniem kodu programistycznego odpowiadającego za generowanie modeli trójwymiarowych obiektów pokazywanych w widoku kamery - np. nagrobków, postaci. Wnioskodawca był odpowiedzialny za zaimplementowanie systemu rozpoznawania obiektów i nakładanie na nich odpowiednich elementów np. rozpoznawanie okna budynku i nakładanie na niego obrazka nauczycieli. Wnioskodawca także wytworzył kod programistyczny stanowiący system zdobywania nagród za odwiedzenie oznaczonych na mapie miejsc. Aplikacja została napisana na system operacyjny … w języku programowana ….
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right