Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 8 października 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.269.2021.2.MR

w zakresie w zakresie ustalenia, czy: 1. gra stworzona przez Wnioskodawcę oraz gry, które dopiero powstaną w przyszłości, stanowić będą kwalifikowane prawo własności intelektualnej (dalej: „KPWI”) – w rozumieniu przepisu art. 24d ust. 2 pkt 8 Ustawy o CIT (autorskie prawo do programu komputerowego (Pytanie 1 ) – jest prawidłowe, 2. tym samym Spółka może korzystać ze stawki 5% od dochodu uzyskiwanego ze sprzedaży licencji na wskazane w pytaniu nr 1 KPWI (Pytanie 2 ) – jest prawidłowe, 3. ulepszenie stanowić będzie odrębne od „podstawowej” wersji gry kwalifikowane prawo własności intelektualnej (tj. autorskie prawo do programu komputerowego, w rozumieniu przepisu art. 24d ust. 2 pkt 8 Ustawy o CIT) (Pytanie 3 ) – jest prawidłowe, 4. Koszty uzupełniające będą podlegać rozliczeniu w ramach reżimu „IP Box” (Pytanie 4 ) – jest prawidłowe, 5. Koszty uzupełniające powinny być uwzględniane przy kalkulacji współczynnika Nexus (Pytanie 5 ) – jest prawidłowe, 6. prawidłowa jest klasyfikacja stosowana przez Spółkę w zakresie przyporządkowania poszczególnych rozliczeń kosztów programistów, artystów i dźwiękowców we współczynniku Nexus - tj. czy koszty wynagrodzenia programistów, artystów i dźwiękowców zatrudnionych na umowę o dzieło/zlecenie powinny być rozliczone pod lit. A (Pytanie 6 ) – jest prawidłowe, 7. prawidłowa jest klasyfikacja stosowana przez Spółkę w zakresie przyporządkowania poszczególnych rozliczeń kosztów programistów we współczynniku Nexus - tj. czy koszty programistów współpracujących (prowadzących własną działalność gospodarczą), koszty nabycia modułu programistycznego oraz nabycie licencji do elementów gotowych (np. dźwięk, elementy grafiki) powinny być rozliczone pod lit. B (w wypadku podmiotów niepowiązanych) oraz lit. C (w wypadku podmiotów powiązanych) (Pytanie 7 ) – jest prawidłowe, 8. prawidłowe jest stanowisko Spółki, iż dochód ze sprzedaży licencji wyłącznej na wytworzenie utworów zależnych względem Gry w wersji na PC należy uznać za dochód z należności wynikających z umowy licencyjnej, która dotyczy kwalifikowanego prawa własności intelektualnej (Pytanie 8 ) – jest prawidłowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00