Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17 września 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.480.2021.2.KO

w zakresie - zwolnienia od podatku dostawy zabudowanych działek nr 1, 2, - opodatkowania dostawy zabudowanych działek nr 3 i 4

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r., poz. 1540 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 1 czerwca 2021 r. (data wpływu 1 czerwca 2021 r.), uzupełnionym pismem z 12 lipca 2021 r. (data wpływu 15 lipca 2021 r.) i z 8 września 2021 r. (data wpływu 13 września 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe - w zakresie zwolnienia od podatku dostawy zabudowanych działek nr 1, 2,
  • prawidłowe - w zakresie opodatkowania dostawy zabudowanych działek nr 3 i 4/5.

UZASADNIENIE

W dniu 1 czerwca 2021 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług m.in. w zakresie

  • zwolnienia od podatku dostawy zabudowanych działek nr 1, 2,
  • opodatkowania dostawy zabudowanych działek nr 3 i 4.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 12 lipca 2021 r. (data wpływu 15 lipca 2021 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 2 lipca 2021 r. znak: 0111-KDIB3-1.4012.480.2021.1.KO oraz pismem z 8 września 2021 r. (data wpływu 13 września 2021 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 31 sierpnia 2021 r. znak: 0111-KDIB3-1.4012.480.2021.2.KO.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

… sp. z.o.o. jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. W przyszłości zamierza sprzedać grunty na których prowadzi działalność gospodarczą Targowisko w formie Giełdy samochodowej - działki nr 1, 5, 3, 6, 2, 4 położone …. Przed zmianą administracyjną granic Miasta ww. działki położone były na terenie gminy …. Ww. działki wg wypisu z rejestru gruntów posiadają klasyfikację BI. Na dzień złożenia przedmiotowego wniosku Miasto nie posiada opracowanego Miejscowego Planu Przestrzennego Zagospodarowania. Powyższe działki zgodnie z informacją zawartą w piśmie Prezydenta Miasta z dnia 9 lutego 2016 r. znak: … znajdują się w terenach przeznaczonych w opracowywanym planie pod zabudowę usługową. Pismem z dnia 23 lutego 2016 r. Spółka zwróciła się z wnioskiem do Prezydenta Miasta o zmianę ustaleń w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego do przedmiotowego planu i uwzględnienie charakteru zabudowy i funkcji terenu przedmiotowych działek jako: usługi, produkcja nieuciążliwa, handel, magazyny i logistyka. Wnioskodawca na dzień złożenia przedmiotowego wniosku nie posiada decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu ww. działek. Nadmienić należy, że na działkach 1, 5, 3 w 1988 roku rozpoczęta została inwestycja obejmująca budowę magazynu głównego środków chemicznych i sprzętu gospodarstwa domowego oraz całej infrastruktury towarzyszącej. Budowa tej inwestycji została przerwana w 1989 roku. W latach 1988-1989 zgodnie z pozwoleniem na budowę wykonane było tylko palowanie pod budynek magazynu głównego oraz częściowe ogrodzenie terenu. Na powyższym terenie w oparciu o Decyzję Wójta Gminy … od 1990 r. Spółka zaczęła prowadzić Targowisko w formie Giełdy samochodowej. Zakłady … posiadały prawo wieczystego użytkowania działek 2, 6 i 4 na których zamierzały zrealizować inwestycję „…”- inwestycja ta nie została zrealizowana. Powyższe działki w 1997 roku zostały nabyte przez Wnioskodawcę w celu rozszerzenia prowadzenia działalności gospodarczej w formie Giełdy samochodowej. Decyzją Wójta Gminy z dnia 22 września 1997 r. na wszystkie działki będące w posiadaniu Wnioskodawcy na których prowadzone jest targowisko w formie Giełdy samochodowej zostały ustalone warunki zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji polegającej na: „uporządkowaniu placu handlowego i parkingowego tymczasowo przeznaczonego do sprzedaży samochodów”. Od momentu rozpoczęcia działalności na powyższym terenie Wnioskodawca ponosi co roku nakłady inwestycyjne polegające na modernizacji „Placu giełdy” między innymi: - utwardzenie terenu, budowa i modernizacja dróg wewnętrznych, budowa kanalizacji deszczowej, budowa sieci elektrycznej, budowa sieci hydrantów, rozbudowa ogrodzenia terenu, budowa bram i dróg ewakuacyjnych. Na działce 1 Wnioskodawca wybudował budynek administracyjny targowiska, który jest nietrwale związany z gruntem. Na działce 2 usytuowane są szalety kontenerowe przeznaczone do obsługi prowadzonej działalności. Po zmianach administracyjnych granic Miasta wszystkie przedmiotowe działki znalazły się na terenie miasta i do tej pory Spółka prowadzi na nich działalność polegającą na prowadzeniu targowiska i giełdy samochodowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00