Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 1 września 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.461.2021.2.WL
brak opodatkowania dotacji na realizację projektu, brak opodatkowania dofinansowania ze środków budżetu Gminy do instalacji hybrydowych, brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 30 czerwca 2021 r. (data wpływu), uzupełnionym pismem z 25 sierpnia 2021 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- braku opodatkowania dotacji na realizację projektu pn. „...”,
- braku opodatkowania dofinansowania ze środków budżetu Gminy do instalacji hybrydowych,
- braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją ww. projektu,
– jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
30 czerwca 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- braku opodatkowania dotacji na realizację projektu pn. „...”,
- braku opodatkowania dofinansowania ze środków budżetu Gminy do instalacji hybrydowych,
- braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją ww. projektu.
Przedmiotowy wniosek uzupełniono 25 sierpnia 2021 r., o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe
(doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).
Gmina ... przystąpiła do realizacji projektu pn. „...” współfinansowanego w ramach osi Priorytetowej V Gospodarka niskoemisyjna. W ramach zadania zostaną przeprowadzone dwa nabory Beneficjentów (podstawowy i uzupełniający), którym w ramach Grantu zostaną przekazane środki finansowe w postaci 65% dofinansowania do instalacji fotowoltaicznej oraz dodatkowo dla osób, które zamontują hybrydę, tj. instalację fotowoltaiczną i solarną zostanie przekazane 10% dofinansowania z budżetu Gminy .... Operacja zakłada montaż instalacji łącznie na potrzeby 75 szt. budynków mieszkalnych, w tym 49 szt. instalacji fotowoltaicznej oraz 26 szt. instalacji hybrydowych (instalacja PV + instalacja solarna). W przypadku powstania wolnych środków w ramach operacji liczba uczestników projektu może ulec zwiększeniu. Mieszkańcy zakwalifikowani do projektu zobowiązani są pokryć 100% kosztów budowy instalacji OZE, następnie wnioskują do Gminy o refundację poniesionych kosztów przedkładając Gminie opłacony dokument księgowy (faktura). Całkowity koszt wykonania instalacji solarnych i fotowoltaicznych wynosi ... zł, natomiast koszty kwalifikowane to … zł. Gmina ... w ramach projektu pozyska 65% kosztów kwalifikowanych, tj. … zł. Wartość szacunkowa jaką Gmina przekaże w postaci 10% dofinansowania ze środków budżetu Gminy to około … zł. Wkład własny mieszkańców to … zł. Gmina ... we wniosku o dofinansowanie uznała podatek VAT jako koszt kwalifikowany. W celu zagwarantowania prawidłowej realizacji projektu grantowego, w tym obowiązków Grantodawcy wynikających z dokumentacji konkursowej zaplanowano zatrudnienie inspektora nadzoru w branży elektrycznej i sanitarnej. Wydatek związany z pełnieniem nadzoru inwestorskiego ponosi Gmina .... Szacunkowy koszt nadzoru wynosi … zł, z czego dofinansowanie to … zł, wkład własny Gminy … zł. Opisana we wniosku inwestycja należy do zadań własnych Gminy ... w zakresie wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz. Nabywcą wszelkich dóbr związanych z montażem instalacji OZE są Grantobiorcy - mieszkańcy Gminy, a co za tym idzie to Grantobiorcy ponoszą wszelkie koszty utrzymania tych instalacji przez cały okres trwałości projektu. Efekty rozliczania projektu pn. „...”, nie będą wykorzystywane przez Gminę ... do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług ponieważ każdy Grantobiorca będzie miał możliwość dokonania zakupów towarów i usług u dowolnego dostawcy. Nie dojdzie zatem do świadczenia usługi ze strony Gminy na rzecz Grantobiorcy, które podlegałoby opodatkowaniu VAT zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right