Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11 sierpnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.446.2021.2.JK
Ulga termomodernizacyjna - dom będący w budowie.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 kwietnia 2021 r. (data wpływu 19 kwietnia 2021 r.), uzupełnionym w dniach 2 i 5 sierpnia 2021 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi termomodernizacyjnej – jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 kwietnia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi termomodernizacyjnej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca w 2020 r. zakończył procedurę związaną z odbiorem budynku mieszkalnego jednorodzinnego i budynku gospodarczego w B. na działce nr ewid. (…), która realizowana była na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę z dnia (…) maja 2012 r. nr (…) wydanej przez Starostę Powiatu (…). Zakład usług kominiarskich wydał (…) września 2020 r. pozytywną opinię nr (…) dotyczącą przewodów kominiarskich i przewodów wentylacyjnych budynku mieszkalnego jednorodzinnego i budynku gospodarczego. W dniu (…) września 2020 r. dokonano na podstawie protokołu odbioru instalacji elektrycznej w budynku mieszkalnym i budynku gospodarczym. Następnie w dniu (…) października 2020 r. przez „(…)” zinwentaryzowano budynek mieszkalny jednorodzinny i gospodarczy oraz zgodnie z zapisem na mapie geodezyjnej potwierdzono, że przedstawiona sytuacja jest zgodna ze stanem faktycznym na gruncie 19 października 2020 r. Z uwagi na pandemię COVID-19 Starostwo Powiatowe pracowało w trybie rotacyjnym, co opóźniło o ponad miesiąc wpis operatu do ewidencji zasobu i dopiero (…) grudnia 2020 r. taki wpis został dokonany (zgodnie z pieczątką na mapie). Przedmiotowa mapa była ostatnim formalnym dokumentem do przekazania do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego (dalej również jako: „PINB”). Wnioskodawca wskazał dodatkowo, że chciał wpłynąć na poprawę jakości powietrza i wprowadzić źródło odnawialne w postaci instalacji fotowoltaicznej, więc zdecydował się na montaż instalacji fotowoltaicznej dla budynku mieszkalnego. Mając na względzie zakończone prace odbiorowe niezbędne do odbioru budynku mieszkalnego i budynku gospodarczego oraz zainwentaryzowane obydwa budynki, wszystkie instalacje, a także z uwagi na pandemię COVID-19 możliwość wykonania instalacji fotowoltaicznej w określonym czasie Wnioskodawca zlecił wykonanie instalacji fotowoltaicznej. W dniu (…) listopada 2020 r. została ona wykonana i płacona na podstawie faktury (…). Wnioskodawca wskazał, że przez przetrzymywanie dokumentów w Starostwie Powiatowym z powodu COVID-19 dopiero po odbiorze mapy mógł złożyć dokumenty do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego celem zawiadomienia o zamiarze korzystania z budynku mieszkalnego jednorodzinnego i budynku gospodarczego. W dniu (…) stycznia 2021 r. wniosek został złożony i (…) stycznia 2021 r. Wnioskodawca otrzymał zgodę Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego na użytkowanie obydwu budynków. Mimo że budynek mieszkalny i budynek gospodarczy miał wszystkie prace odbiorowe, to z powodu pandemii COVID-19 i opóźnienia w otrzymaniu mapy, a także pozostałych prac, wykonano instalację fotowoltaiczną przed złożeniem dokumentów do PINB. Ponadto, pandemia COVID-19 spowodowała, że wszystkie prace odbiorowe odbywały się w reżimie sanitarnym i były opóźnione, czyli dostępne terminy wykonawcy, terminy dokumentacji i terminy akceptacji dokumentacji oraz prace urzędów w tym zakresie uległy przekroczeniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right