Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30 lipca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.509.2021.1.AG

Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub do zwrotu podatku VAT w związku z realizacją projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 28 czerwca 2021 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub do zwrotu podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. (…) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

28 czerwca 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub do zwrotu podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. (…).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina (…) ubiega się o dofinansowanie ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) 2014-2020, na realizację projektu pn. (…). Gmina (…) składając wniosek o dofinansowanie ww. operacji, koszt podatku VAT zaliczyła do kategorii kosztów kwalifikowalnych oświadczając, że realizując tę inwestycję nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego od faktur dokumentujących wydatki związane z tym zadaniem. Na dzień złożenia niniejszego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej Gmina (…) jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Budynek Ochotniczej Straży Pożarnej jest w 2/5 własnością Gminy (…), natomiast 3/5 stanowi własność Ochotniczej Straży Pożarnej w (...). Na czas realizacji inwestycji, a po jej zakończeniu na okres 5 lat od daty płatności końcowej, w celu zachowania trwałości projektu, Ochotnicza Straż Pożarna użycza Gminie 3/5 części budynku na podstawie Umowy Użyczenia z dn. (…). W ramach zadania wykonane zostaną roboty dociepleniowe, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, instalacja c.o., roboty sanitarne - instalacja wodociągowa i kanalizacyjna, ocieplenie ścian zewnętrznych, roboty elektryczne. Budynek Ochotniczej Straży Pożarnej w (…) przeznaczony jest na prowadzenie działalności przeciwpożarowej, okazjonalnie wykorzystywany jest na organizację spotkań wiejskich (organizacyjnych). Wyżej wymieniony budynek wykorzystywany jest na prowadzenie działalności niepodlegającej opodatkowaniu. Projekt pn. (…) jest projektem o charakterze niedochodowym - operacja polega na termomodernizacji budynku użyteczności publicznej tj. remizy OSP, za korzystanie z których nie są i nie będą pobierane opłaty. Wytworzone dobra w ramach zadania nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu od towarów i usług. Operacja nie jest związana z działalnością gospodarczą Gminy (…) w rozumieniu art. 15 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174 z późn. zm.). Wykonując powyższy projekt, Gmina (…) działa jako organ władzy publicznej w rozumieniu art. 15 ust. 6 ustawy o VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00