Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 8 lipca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.356.2021.2.MN
pomimo że przedmiotem sprzedaży będzie świadczenie usług wymienionych w § 4 ust. 1 pkt 2 lit. g (usługi prawnicze), wyłączenie ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania nie będzie miało w tym przypadku zastosowania. Ponieważ świadczenie tych usług odbywało się będzie zgodnie z warunkami określonymi w poz. 37 załącznika oraz wyłącznie przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, lub których rezultat będzie przekazywany wyłącznie przy wykorzystaniu tych środków
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 7 maja 2021 r. (data wpływu 7 maja 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
7 maja 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Stan faktyczny nr 1
Wnioskodawca jest radcą prawnym świadczącym usługi prawne. Wnioskodawca nie jest przedsiębiorcą, lecz prowadzi działalność nieewidencjonowaną na podstawie art. 5 ustawy Prawo przedsiębiorców w związku z tym, że jego przychód należny z tej działalności nie przekracza w żadnym miesiącu 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.
Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT przez wzgląd na rodzaj świadczonych usług.
Wnioskodawca nie prowadzi biura kancelarii, w którym mógłby przyjmować klientów. Kontakt z klientem ograniczony jest do kontaktu zdalnego (za pośrednictwem stosownych urządzeń).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right