Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 5 lipca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.352.2021.1.ALN
Brak prawa do odliczenia.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 13 maja 2021 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania w ramach projektu „” w Szkole Podstawowej – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
13 maja 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania w ramach projektu „” w Szkole Podstawowej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina Miasto jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina ubiega się o dofinansowanie do projektu z zakresu edukacji ekologicznej. Projekt z zakresu edukacji ekologicznej będzie finansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W ramach realizacji projektu powstanie ekologiczna pracownia w Szkole Podstawowej.
Zakończenie realizacji projektu nastąpi do końca grudnia 2021 r.
Koszt całkowity projektu: 55.555,00 PLN
Wysokość dofinansowania: 50.000,00 PLN Wysokość wkładu własnego: 5.555,00 PLN Uzyskane środki przeznaczone zostaną na doposażenie pracowni fizyczno-chemicznej, wyremontowanie i zorganizowanie funkcjonalnego i estetycznego zaplecza oraz zakup potrzebnych, ciekawych pomocy dydaktycznych i sprzętu audiowizualnego. Powstała pracownia fizyko-chemiczna umożliwi wykonywanie doświadczeń fizycznych i chemicznych pod kątem badania stanu środowiska naturalnego oraz realizację podstawy programowej z zakresu fizyki i chemii w sposób ciekawy dla uczniów. Zakupione środki dydaktyczne, ich różnorodność i nowoczesność będą stanowić pomoc podczas obowiązkowych lekcji fizyki i chemii oraz podczas dodatkowych zajęć rozwijających zainteresowania uczniów w tym zakresie. Służyć będą one wykonywaniu doświadczeń demonstracyjnych przez nauczycieli oraz przez uczniów. Zakupiony i zamontowany nowoczesny sprzęt audiowizualny oraz multimedialne pomoce dydaktyczne w pełni oddadzą prawdziwość i znaczenie obserwowanych zjawisk fizycznych i chemicznych, a także pozwolą nauczycielom wykorzystać aktywizujące metody pracy. Zorganizowanie i wyremontowanie zaplecza do pracowni pozwoli w sposób komfortowy i bezpieczny przechowywać odczynniki i inne pomoce dydaktyczne. Zaplecze to będzie połączone z pracownią i będzie stanowić jej integralną część. Zakupione sprzęty do pracowni fizyko-chemicznej oraz powstałego zaplecza umożliwią uczniom w sposób bezpieczny obserwacje oraz wykonywanie doświadczenia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right