Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22 czerwca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.312.2021.1.MW
brak prawa do odliczenia podatku
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 11 maja 2021 r. (data wpływu 12 maja 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku realizacją zadania polegającego na utworzeniu ekopracowni w Szkole Podstawowej …- jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
12 maja 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku realizacją zadania polegającego na utworzeniu ekopracowni w Szkole Podstawowej ….
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina (dalej: Gmina) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: podatek VAT). Od dnia 1 stycznia 2017 roku rozpoczęła wspólne rozliczanie podatku VAT z jednostkami i zakładami budżetowymi. Jedną z jednostek budżetowych Gminy jest Szkoła Podstawowa ….
Gmina w 2021 roku złoży do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wniosek o dofinansowanie zadania polegającego na utworzeniu ekopracowni w Szkole Podstawowej …, które będzie realizowane w okresie od września 2021 roku do kwietnia 2022 roku (dalej: Zadanie).
Celem Zadania jest polepszenie warunków nauczania, poprzez utworzenie kreatywnej i pomysłowej pracowni edukacyjnej w Szkole Podstawowej. Zadanie przewiduje remont pracowni fizycznej, w wyniku którego powstanie ekopracownia. Ekopracownia stworzy warunki do poznawania przyrody i zagadnień wiązanych z jej ochroną, np. poprzez wykorzystanie alternatywnych źródeł energii i jej pozyskiwania. Remont nada jej ekologicznego charakteru, pozwoli traktować naukę interdyscyplinarnie. Zajęcia poszerzą wiedzę o wpływie produkcji energii elektrycznej i wpływie hałasu na środowisko. Zakupione pomoce dydaktyczne niezwykle uatrakcyjnią uczniom zdobywanie wiedzy i rozwijanie zainteresowań.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right