Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13 maja 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.160.2021.1.EB
Możliwości zastosowania zwolnienia od podatku sprzedaży działki zabudowanej na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 marca 2021 r. (data wpływu 22 marca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży działki zabudowanej nr 1/5 – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 marca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży działki zabudowanej nr 1/5.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina (...) (dalej: „Gmina”) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: „VAT”).
Na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994 ze zm. dalej: „ustawa o samorządzie gminnym”), Gmina jest wyposażona w osobowość prawną i posiada zdolność do czynności cywilnoprawnych. Gmina wykonuje zadania nałożone na nią odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których została powołana. W szczególności wykonuje zadania własne oraz zlecone z zakresu administracji rządowej, a także zadania z zakresu właściwości powiatu.
Gmina zamierza dokonać w formie przetargu sprzedaży nieruchomości gruntowej zabudowanej (numer ewidencyjny 1/5, powierzchnia (...) ha) oznaczonej w ewidencji gruntów symbolem Ba – tereny przemysłowe. Przedmiotowa nieruchomość zabudowana jest pięcioma budynkami. Dwa budynki sklasyfikowane są jako przemysłowe, a trzy jako magazynowe. W dniu nabycia przez Gminę nieruchomości gruntowej zabudowanej, tj. 9 czerwca 1994 r. na podstawie decyzji komunalizacyjnej, budynki już istniały. Dla przedmiotowej nieruchomości nie ma aktualnego planu zagospodarowania przestrzennego oraz nie wydano decyzji o warunkach zabudowy zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Do czasu komunalizacji, tj. do 6 czerwca 1994 r. nieruchomość była w posiadaniu Spółdzielni. Od czasu komunalizacji, czyli od 6 czerwca 1994 r. nieruchomość była bezumownie w posiadaniu osób fizycznych. Gmina nie pobierała z tego tytułu opłat. Obecnie nieruchomość gruntowa zabudowana udostępniana jest przez Wnioskodawcę innym osobom fizycznym oraz osobom prawnym na podstawie umów cywilnoprawnych – umowy dzierżawy. Umowy odpłatne zawierane były w okresie od 1 kwietnia 2009 r. do 31 marca 2018 r. oraz od 25 września 2019 r. do 30 kwietnia 2021 r. W odniesieniu do nieruchomości wskazanej we wniosku Wnioskodawca od czasu komunalizacji do dnia ich zbycia nie ponosił i nie będzie ponosił wydatków na ulepszenie w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym stanowiących co najmniej 30% ich wartości początkowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right