Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 7 maja 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.54.2021.2.JM
w zakresie obowiązku podatkowego oraz opodatkowania dochodów na terytorium Polski
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z 18 stycznia 2021 r. (data wpływu 21 stycznia 2021 r.) uzupełniony pismem z 20 kwietnia 2021 r. (data nadania 20 kwietnia 2021 r., data wpływu 21 kwietnia 2021 r.) na wezwanie z 2 kwietnia 2021 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011. 54.2021.1.JM (data nadania 2 kwietnia 2021 r., data doręczenia 13 kwietnia 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku podatkowego oraz opodatkowania dochodów na terytorium Polski – jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 stycznia 2021 r. wpłynęło do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku podatkowego oraz opodatkowania dochodów na terytorium Polski.
Z uwagi na braki formalne, pismem z 2 kwietnia 2021 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.54.2021.1.JM (data nadania 2 kwietnia 2021 r., data doręczenia 13 kwietnia 2021 r.) wezwano Wnioskodawczynię do uzupełnienia braków formalnym wniosku. Pismem z 20 kwietnia 2021 r. (data nadania 20 kwietnia 2021 r., data wpływu 21 kwietnia 2021 r.) Wnioskodawczyni uzupełniła powyższe w terminie.
We wniosku i uzupełnieniu przedstawiono następujące stany faktyczne i zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawczyni zwróciła się z prośbą o wyjaśnienie czterech spraw: trzech z przeszłości (dotyczących zeznań podatkowych za lata 2017, 2018 i 2019) i jednej dotyczącej obecnej sytuacji Wnioskodawczyni (składanego wkrótce zeznania podatkowego za rok 2020).
Od lutego 2017 r. Wnioskodawczyni mieszka i pracuje poza Polską. W każdym roku (2017, 2018, 2019 i 2020) przebywała poza krajem około 11 miesięcy – bywała w Polsce co kilka miesięcy na kilka dni, podczas urlopu. W tym czasie Wnioskodawczyni mieszkała i pracowała za granicą. Poza Polską znajduje się również Jej ośrodek interesów życiowych. W tym okresie Wnioskodawczyni mieszkała w dwóch krajach: na Ukrainie (w okresie luty 2017 – kwiecień 2019) oraz w Libanie (wrzesień 2019 – wrzesień 2020). W październiku 2020 r. Wnioskodawczyni wróciła do Polski, wciąż nie jest jednak jasne, czy tu zostanie, czy też ponownie wyjedzie. Kraje, w których Wnioskodawczyni mieszkała były różne od krajów, w których siedzibę ma Jej pracodawca. Mieszkając na Ukrainie Wnioskodawczyni wykonywała pracę dla organizacji niemieckiej, a mieszkając w Libanie wykonywała pracę dla organizacji hiszpańskiej. W obu przypadkach wynagrodzenie Wnioskodawczyni otrzymywała w kwocie brutto, w walucie euro, przelewem na konto w Polsce. Według umowy z pracodawcą rozliczenie podatku dochodowego leżało po stronie Wnioskodawczyni (a nie po stronie pracodawcy). W związku z powyższym, Wnioskodawczyni udała się po konsultację do urzędu skarbowego, w którym uzyskała informację, że w związku z tym, że przebywa w ciągu roku poza Polską ponad 183 dni, jak również Jej pracodawca jest spoza Polski oraz praca wykonywana jest poza Polską, Wnioskodawczyni nie powinna rozliczać podatku dochodowego uzyskanego z tych przychodów w Polsce. W związku z tym, że Wnioskodawczyni zastosowała się do tej interpretacji, jak również ma w planach zastosować się do niej w rozliczeniu podatkowym za 2020 r., Wnioskodawczyni chciałaby wiedzieć, czy jest ona poprawna. Jeśli nie, to Wnioskodawczyni poprosiła o wskazanie poprawnej interpretacji, jak również kroków do których powinna się zastosować. Szczegółowo sprawy prezentują się następująco:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right