Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 7 maja 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.62.2021.2.IK

Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług budowlanych.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z 10 stycznia 2021 r. (data wpływu 25 stycznia 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla świadczonych przez Wnioskodawczynię usług budowlanych – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 stycznia 2021 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla świadczonych przez Wnioskodawczynię usług budowlanych.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 29 marca 2020 r. (data wpływu 31 marca 2021 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 17 marca 2020 r. znak: 0111-KDIB3-1.4012.62.2021.1.IK

We wniosku przedstawiono następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawczyni oraz spółka P. (dalej łącznie nazywane „Stronami”) w dniu 8 lutego 2018 roku zawarły umowę konsorcjum (dalej: „Umowa Konsorcjum”) celem wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego na realizację inwestycji pod nazwą „Dostawa i zabudowa instalacji …”. W ramach Umowy Konsorcjum i w ramach jej wykonania Wnioskodawczyni udzieliła P., która została liderem konsorcjum, odpowiedniego pełnomocnictwa zgodnie z § 3 Umowy Konsorcjum oraz art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych. Strony zmieniały Umowę Konsorcjum zawierając kolejne aneksy do niej, odpowiednio aneks nr 1 w dniu 13 lutego 2018 roku, aneks nr 2 w dniu 6 lipca 2018 roku, aneks nr 3 w dniu 1 marca 2019 roku i aneks nr 4 w dniu 12 lipca 2019 roku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00