Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22 kwietnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.119.2021.2.ŻR
prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych na dzierżawiony budynek w związku z kompensatą wzajemnych należności
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 15 lutego 2021 r. (data wpływu 23 lutego 2021 r.), uzupełnionym pismem z 9 kwietnia 2021 r. (data wpływu 16 kwietnia 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych na dzierżawiony budynek w związku z kompensatą wzajemnych należności – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 lutego 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o pełną kwotę podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych na dzierżawiony budynek w związku z kompensatą wzajemnych należności.
Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z 9 kwietnia 2021 r. (data wpływu 16 kwietnia 2021 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).
Fundacja ... nie jest płatnikiem podatku od towarów i usług. Po zniesieniu stanu pandemii COVID-19, Wnioskodawca będzie prowadzić działalność statutową na rzecz osób potrzebujących pomocy, znajdujących się w trudnej sytuacji, w tym mieszkaniowej zgodnie ze swoim statutem. Swoje cele będzie realizować poprzez prowadzenie działalności nieodpłatnej w tym zakresie (zwolnionej z VAT na podstawie art. 43 pkt 1 pdpkt 19a, 23, 36) oraz prowadzić działalność gospodarczą w rozmiarach służących realizacji celów statutowych, opodatkowaną podatkiem VAT w zakresie wynajmu i zarządzania nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi. Na potrzeby prowadzenia swojej działalności Fundacja dzierżawi nieruchomość, gdzie zgodnie z umową dzierżawy może dokonywać nakładów inwestycyjnych, remontowo-budowlanych w celu ulepszenia przedmiotu dzierżawy. Aktualnie Fundacja zakończyła realizację umowy o dofinansowanie projektu w ramach RPO W... na lata 2014-2020r „...” z Funduszy Europejskich na dzierżawiony budynek. Zgodnie z zapisami § 3 umowy dzierżawy, Fundacja po ustaniu pandemii Covid-19, zobowiązana jest do zapłaty czynszu na rzecz wydzierżawiającego oraz rozliczenie nakładów inwestycyjnych poprzez kompensatę wzajemnych należności z tytułu nakładów i czynszu, aż do ich całkowitego zbilansowania. Fundacja nadmienia, że kwota dofinansowania Funduszy Europejskich była kwotami netto, a prace termomodernizacyjne były fakturowane w stawkach podatku VAT 23% i 8%. Fundacja zamierza się zarejestrować jako płatnik podatku VAT i dokonywać refakturowania na wydzierżawiającego w kwotach netto poniesionych nakładów zgodnie ze stawkami wynikającymi z poniesionych inwestycji oraz prowadzić działalność statutową zwolnioną z VAT. Będzie również otrzymywać fakturę VAT z tytułu czynszu dzierżawy. Jako płatnik podatku VAT będzie rozliczać VAT naliczony i należny z ww. faktur.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right