Interpretacja indywidualna z dnia 15 kwietnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.73.2021.2.PC
Czy kwota dofinansowania przez Spółkę częściowo przygotowanych posiłków na rzecz pracowników stanowi koszt uzyskania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku który wpłynął 15 lutego 2021 r., uzupełnionym 6 kwietnia 2021 r,, o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy kwota dofinansowania przez Spółkę częściowo przygotowanych posiłków na rzecz pracowników stanowi koszt uzyskania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 lutego 2021 r. wpłynął do tut. Organu wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy kwota dofinansowania przez Spółkę częściowo przygotowanych posiłków na rzecz pracowników stanowi koszt uzyskania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest spółką komandytową, posiadającą swoją siedzibie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, w związku, z czym podlega on nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu na terytorium RP.
I. Opis działalności Spółki.
Spółka zajmuje się produkcją wysokiej jakości kosmetyków do pielęgnacji ciała oraz chemii gospodarczej oraz obsługą obejmującą wszystkie etapy wprowadzenia na rynek nowych produktów.
Spółka realizuje procesy produkcji wyrobów kosmetycznych (w tym: żeli pod prysznic, mydeł w płynie, soli do kąpieli, kremów do rąk, balsamów, odżywek do włosów), oferując przy tym produkty charakteryzujące się najwyższą jakością, bezpieczeństwem i higieną produkcji. Priorytetowym zadaniem jest opracowywanie odpowiednich produktów dla indywidualnych wymagań odbiorców z branży chemii kosmetycznej i gospodarczej. Spółka ma na uwadze wsparcie klientów w trudnym procesie wprowadzania nowego produktu na rynek. Spółka opracował strategię pozyskania największych, ale zarazem najbardziej wymagających klientów, którymi są krajowe i zagraniczne sieci handlowe. W związku z tym swoje działania rozwija tak, by móc zapewnić kompleksową obsługę klienta od samego początku, do ostatecznego etapu towarzyszyć klientom w tworzeniu nowych produktów. Mając na celu osiągniecie maksymalnej satysfakcji klienta, Spółka oferuje: