Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26 lutego 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.497.2020.1.JK

Wskazanie, czy Spółka uprawniona jest do zastosowania stawki podatku VAT 0% do sprzedaży produktów w ramach transakcji łańcuchowej, uznając transakcję za eksport towarów.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 grudnia 2020 r. (data wpływu 29 grudnia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wskazania, czy Spółka uprawniona jest do zastosowania stawki podatku VAT 0% do sprzedaży produktów w ramach transakcji łańcuchowej, uznając transakcję za eksport towarów – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 grudnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wskazania, czy Spółka uprawniona jest do zastosowania stawki podatku VAT 0% do sprzedaży produktów w ramach transakcji łańcuchowej, uznając transakcję za eksport towarów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej „Spółka”) jest spółką kapitałową prawa polskiego i zarejestrowanym podatnikiem czynnym VAT w Polsce. Spółka jest częścią międzynarodowej grupy kapitałowej (…) (dalej: „Grupa”), (…). Działalność Grupy obejmuje produkcje i handel (…).

Współpraca pomiędzy podmiotami należącymi do Grupy prowadzona jest na podstawie zawartej umowy ramowej dotyczącej produkcji. Wykonywanie umowy opiera się o podział podmiotów z Grupy na dwa podstawowe segmenty: produkcyjny i sprzedażowy. Segment produkcyjny odpowiada za rozwój produktu, zaopatrzenie, planowanie, wytworzenie gotowego produktu i kontrolę jakości (…). Segment sprzedażowy odpowiada za działalność marketingową, poszukiwanie klientów, utrzymywanie relacji biznesowych z klientami i pośrednictwo pomiędzy klientami a segmentem produkcyjnym. Podmioty z segmentu sprzedażowego działają zazwyczaj w oparciu o kryterium geograficzne, co oznacza, że odpowiadają za pozyskiwanie klientów w regionie, w którym prowadzą działalność.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00