Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12 lutego 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.680.2020.1.KP
braku obowiązku wydania paragonu fiskalnego w przypadku przesłania faktury elektronicznej na wskazany w procesie rejestracji adres e-mail (w formie dokumentu elektronicznego) oraz prawidłowości postępowania Wnioskodawcy w świetle art. 106h ustawy o VAT
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 listopada 2020 r. (data wpływu 12 listopada 2020 r.) uzupełnionym pismem z dnia 9 lutego 2021 r. (data wpływu 9 lutego 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- braku obowiązku wydania paragonu fiskalnego w przypadku przesłania faktury elektronicznej na wskazany w procesie rejestracji adres e-mail (w formie dokumentu elektronicznego) (pytanie nr 1) – jest prawidłowe,
- prawidłowości postępowania Wnioskodawcy w świetle art. 106h ustawy o VAT (pytanie nr 2) – jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 listopada 2020 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku wydania paragonu fiskalnego w przypadku przesłania faktury elektronicznej na wskazany w procesie rejestracji adres e-mail (w formie dokumentu elektronicznego) oraz prawidłowości postępowania Wnioskodawcy w świetle art. 106h ustawy o VAT. Złożony wniosek został uzupełniony pismem z dnia 9 lutego 2021 r. (data wpływu 9 lutego 2021 r.)
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe (sprecyzowane wskutek uzupełnienia z dnia 9 lutego 2021 r.):
Wnioskodawca jest spółką komandytową z siedzibą w Polsce, podatnikiem podatku od towarów i usług w Polsce. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą obejmującą m.in. detaliczną sprzedaż odzieży, w tym zawiera umowy poprzez swoją stronę internetową, na której działa sklep internetowy (dalej: „Sklep Internetowy”). Sprzedaż odbywa się w ten sposób, że klienci zawierają umowy sprzedaży towarów dotyczące towarów, których nabycie umożliwia Sklep Internetowy. Umowy zawierane są poprzez w szczególności akceptację regulaminu (jednorazowo przy zakładaniu konta lub wielokrotnie) a potem składanie m.in. oświadczeń woli przy użyciu funkcjonalności Sklepu Internetowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right