Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29 stycznia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.574.2020.1.AS
Brak opodatkowania otrzymanego dofinansowania za pośrednictwem serwisu.
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 listopada 2020 r. (data wpływu 15 listopada 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- braku opodatkowania środków otrzymywanych za pośrednictwem B – jest prawidłowe,
- prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów towarów i usług nabywanych w celu tworzenia i emisji programu radiowego oraz związanych z funkcjonowaniem Spółki – jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 listopada 2020 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania środków otrzymywanych za pośrednictwem B oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów towarów i usług nabywanych w celu tworzenia i emisji programu radiowego oraz związanych z funkcjonowaniem Spółki.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka (dalej zamiennie „Wnioskodawca” lub „Spółka”) będzie prowadziła działalność polegającą na prowadzeniu stacji radiowej dostępnej jedynie za pośrednictwem Internetu. Spółka będzie zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT.
W pierwszym etapie funkcjonowania (niniejszy wniosek dotyczy tego etapu) działalność Spółki będzie finansowana z dwóch źródeł. Pierwszym źródłem finansowania będą różnego rodzaju audycje partnerskie, patronaty medialne oraz podobne usługi świadczone przez Spółkę na zasadach współpracy z kontrahentem (dalej „Działalność sponsorowana”). Działalność sponsorowana obejmować ma także stałą współpracę z niewielką liczbą firm, które staną się swego rodzaju mecenasami całego przedsięwzięcia (dalej „Mecenasi”). W konsekwencji ich promocja będzie się pojawiać przy okazji emisji różnych audycji. Poza tym, z innymi usługobiorcami (dalej „Sponsorzy”) zawierane będą umowy dotyczące współpracy przy promocji konkretnych projektów, towarów czy usług, często związanych z kulturą (płyt, książek, koncertów, festiwali, wystaw itp.). Założeniem Spółki jest natomiast, że nie będzie emitować typowych reklam.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right