Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15 stycznia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.615.2020.2.AD
Możliwości opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową (IP Box).
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 28 października 2020 r. (data wpływu 28 października 2020 r.), uzupełnionym w dniu 18 grudnia 2020 r. oraz w dniu 29 grudnia 2020 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową (IP Box) - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 października 2020 r. wpłynął do tutejszego organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w ww. zakresie. Wniosek uzupełniony został w dniu 18 grudnia 2020 r. oraz w dniu 29 grudnia 2020 r.
W ww. wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie tworzenia programów komputerowych. Na podstawie zawartej umowy Wnioskodawca współpracuje z firmą X, która zajmuje się wytwarzaniem oprogramowania biznesowego dedykowanego niestandardowym potrzebom klientów.
Jako deweloper Wnioskodawca zajmuje się:
- pisaniem oprogramowania dla klientów firmy X w celu ułatwienia pracy tym firmom w wielu dziedzinach, np.:
- marketing (oprogramowanie do …, wysyłki SMS, etc.),
- ewidencja zamówień (program do obsługi zamówień klientów),
- różnego rodzaju integracje innych aplikacji/źródeł danych,
- integracja wytworzonych aplikacji z infrastrukturą klienta.
- projektowaniem nowych rozwiązań (zmian funkcjonalności/architektury aplikacji) na nowe wymagania biznesowe;
- monitorowaniem zachowania dostarczonych aplikacji u klientów (sprawdzanie logów, które aplikacje zgłaszają) i naprawieniem ewentualnych błędów;
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right