Interpretacja
Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 13 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.49.2022.2.IP
WIS - usługa (świadczenie kompleksowe) – wstęp na Basen oraz saunę na podstawie biletu/karnetu wstępu
Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r., poz. 931), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 7 marca 2022 r. (data wpływu 7 marca 2022 r.), uzupełnionego pismami z dnia: 29 kwietnia 2022 r. (data wpływu 2 maja 2022 r.) oraz 5 maja 2022 r. (data wpływu 5 maja 2022 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa (świadczenie kompleksowe) – wstęp na Basen oraz saunę na podstawie biletu/karnetu wstępu
Opis usługi:
Wnioskodawca, za pośrednictwem MOSiR, wykonuje swoje zadania w oparciu o bazę sportowo-rekreacyjną, do której należą (...) pływalnia wraz z infrastrukturą, stanowiące obiekt sportowy. Gmina jest właścicielem tego obiektu sportowego i, poprzez MOSiR, świadczy kompleksową usługę polegającą na świadczeniu usług wstępu na Basen oraz saunę. Korzystający z danej usługi musi posiadać bilet/karnet, który upoważnia do skorzystania z prawa wstępu na obiekt Basenu. Skorzystanie z usługi udostępnienia sauny w tym przypadku możliwe będzie wyłącznie po nabyciu biletu wstępu na Basen. Z sauny nie można skorzystać bez zakupienia biletu wejścia na basen, gdyż opłata za saunę nie funkcjonuje jako osobny bilet tylko jako dopłata do biletu wstępu na Basen. W ramach wykupionego biletu/karnetu wstępu na Basen nie można korzystać z żadnych innych aktywności niż Basen i sauna. Zdaniem Wnioskodawcy, usługi składające się na świadczenie będące przedmiotem wniosku, tj. wstęp na Basen oraz wstęp na saunę, są ze sobą tak ściśle powiązane, że obiektywnie rzecz biorąc tworzą z ekonomicznego punktu widzenia jedną całość sprzedawaną nierozłącznie i prowadzą do realizacji określonego celu polegającego na wyświadczeniu odpłatnej kompleksowej usługi polegającej na udostępnieniu nabywcom wstępu na basen oraz saunę. Zdaniem Gminy, usługi te, z punktu widzenia nabywcy, tworzą jedną całość. Według Wnioskodawcy, elementem dominującym w ramach opisanego świadczenia jest usługa wstępu na basen. W szczególności przemawia za tym charakter obiektu, a także fakt, że znacznie większa powierzchnia obiektu przeznaczona jest na basen, w stosunku do powierzchni przeznaczonej na saunę. Charakter pomocniczy ma usługa wstępu na saunę. Zainteresowani nabyciem usługi wstępu na basen niejako „dodatkowo” nabywają usługę wstępu na saunę. Możliwość skorzystania z sauny w ramach tego samego biletu/karnetu uatrakcyjnia nabywanie usługi wstępu na basen. Usługi wchodzące w skład świadczenia będącego przedmiotem wniosku przyczyniają się (służą) do efektywniejszego/lepszego wykonania świadczenia głównego w ten sposób, że nabywcy w ramach jednej usługi skorzystać mogą z – zdaniem Gminy kompleksowej – usługi polegającej na wstępie na basen i saunę w ramach jednego biletu/karnetu i jednej opłaty.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right