Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 24-11-2024 info
Data publikacji: 2022-04-20

Praca w hałasie – obowiązki pracodawcy

Podstawowym obowiązkiem pracodawcy w zakresie potencjalnego narażenia pracownika na hałas jest eliminacja u źródła ryzyka zawodowego związanego z narażeniem na hałas albo ograniczanie go do możliwie najniższego poziomu, uwzględniając dostępne rozwiązania techniczne oraz postęp naukowo-techniczny. Ten ogólny obowiązek powinien być realizowany poprzez wiele szczegółowych rozwiązań narzuconych przez ustawodawcę.

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 2 lutego 2011 r. w sprawie badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy pracodawca ma obowiązek wykonania w środowisku pracy m.in. pomiarów poziomu hałasu. W praktyce pomiary te wykonuje się na stanowiskach pracy.

Najwyższe dopuszczalne natężenie (NDN) hałasu - odniesione do 8-godzinnego dobowego wymiaru czasu pracy - wynosi 85 dB, a wartość progu działania wynosi 80 dB. Chociaż przepisy nie zawierają definicji „wartości progu działania”, to wydaje się, że przy osiągnięciu wartości 80 dB należy podjąć odpowiednie działania w celu obniżenia natężenia hałasu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00