Czy wydatki ponoszone w związku z użytkowaniem służbowych telefonów komórkowych przez pracowników są w całości kosztami podatkowymi
PROBLEM
Spółka z o.o. zawarła umowę z operatorem sieci komórkowej, w której określono, że jedyną opłatą za usługi w ramach przyznanego limitu jest stały abonament. Umowa wskazuje jedynie abonament w postaci wynagrodzenia ryczałtowanego. Umowa nie wskazuje natomiast stawki za minutę połączenia krajowego, za wysłanie krajowej wiadomości SMS i MMS oraz za transmisję danych. Umowa została podpisana w związku z koniecznością wykonywania telefonicznych rozmów służbowych i nawiązywania innych służbowych połączeń telefonicznych przez pracowników jednostki w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Pracownicy w ramach przyznanego limitu mogą również wykorzystywać telefony do celów prywatnych, w tym mogą wykonywać nielimitowane połączenia do krajowych sieci komórkowych i stacjonarnych, wysyłać krajowe wiadomości SMS i MMS, korzystać z transmisji danych. Z każdego telefonu, za który spółka opłaca abonament, korzysta jeden i ten sam pracownik przez cały okres trwania jego umowy o pracę. Czy wydatki ponoszone przez spółkę w związku z użytkowaniem służbowych telefonów komórkowych przez pracowników są w całości kosztami uzyskania przychodu?