Jak zaksięgować ulgę na złe długi oraz rozwiązanie odpisu w związku z umorzeniem postępowania komorniczego
PYTANIE
W roku 2018 wystawiliśmy fakturę, która do chwili obecnej nie została zapłacona. Ponieważ nasz kontrahent został wykreślny z rejestru VAT nie mogliśmy skorzystać z ulgi na złe długi. Na całą należność brutto utworzyliśmy w roku 2019 odpis, księgując 761/280. W roku 2021 otrzymaliśmy nakaz zapłaty i wystąpiliśmy do komornika z wnioskiem o egzekucję. Niestety egzekucja była nieskuteczna i komornik w 2021 roku umorzył postępowanie. W październiku 2021 został zmieniony art. 89a ustawy o VAT i mimo że nasz dłużnik nie jest czynnym podatnikiem VAT, mogliśmy złożyć korektę deklaracji VAT uwzględniając ulgę na złe długi. Taką deklarację złożyliśmy w grudniu. Bardzo proszę o podpowiedź, jak powinnam poprawnie zaksięgować ulgę na złe długi oraz rozwiązanie odpisu w związku z umorzeniem postępowania?