Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.05.2021, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.144.2021.1.AH, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.144.2021.1.AH
w zakresie ustalenia: - czy podatek od sprzedaży detalicznej stanowi koszt uzyskania przychodu, - czy jest to koszt pośrednio związany z przychodem, zaliczany do kosztów w dacie jego poniesienia
Na podstawie art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 23 marca 2021 r. (data wpływu do tut. Organu 29 marca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:
- czy podatek od sprzedaży detalicznej stanowi koszt uzyskania przychodu,
- czy jest to koszt pośrednio związany z przychodem, zaliczany do kosztów w dacie jego poniesienia
-jest prawidłowe.
Uzasadnienie
W dniu 29 marca 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:
- czy podatek od sprzedaży detalicznej stanowi koszt uzyskania przychodu,
- czy jest to koszt pośrednio związany z przychodem, zaliczany do kosztów w dacie jego poniesienia.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego (spółką kapitałową), która zgodnie z ustawą o PDOP podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu od dochodów uzyskanych na terytorium Polski. Spółka należy do sieci dyskontów działających w (…) oraz Polsce. Prowadzi działalność w zakresie stacjonarnej sprzedaży detalicznej produktów codziennego użytku. Asortyment dzieli się na czternaście kategorii, w których skład wchodzą m.in. zabawki, dekoracje, multimedia, akcesoria zoologiczne, artykuły gospodarstwa domowego czy urządzenia sportowe. Spółka sprzedaje zarówno towary nabyte od swoich kontrahentów biznesowych z Europy i Azji, jak i będące produktami marki własnej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right