Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 28.05.2021, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.144.2021.1.AH, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.144.2021.1.AH

w zakresie ustalenia: - czy podatek od sprzedaży detalicznej stanowi koszt uzyskania przychodu, - czy jest to koszt pośrednio związany z przychodem, zaliczany do kosztów w dacie jego poniesienia

Na podstawie art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 23 marca 2021 r. (data wpływu do tut. Organu 29 marca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:

  • czy podatek od sprzedaży detalicznej stanowi koszt uzyskania przychodu,
  • czy jest to koszt pośrednio związany z przychodem, zaliczany do kosztów w dacie jego poniesienia

-jest prawidłowe.

Uzasadnienie

W dniu 29 marca 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:

  • czy podatek od sprzedaży detalicznej stanowi koszt uzyskania przychodu,
  • czy jest to koszt pośrednio związany z przychodem, zaliczany do kosztów w dacie jego poniesienia.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego (spółką kapitałową), która zgodnie z ustawą o PDOP podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu od dochodów uzyskanych na terytorium Polski. Spółka należy do sieci dyskontów działających w (…) oraz Polsce. Prowadzi działalność w zakresie stacjonarnej sprzedaży detalicznej produktów codziennego użytku. Asortyment dzieli się na czternaście kategorii, w których skład wchodzą m.in. zabawki, dekoracje, multimedia, akcesoria zoologiczne, artykuły gospodarstwa domowego czy urządzenia sportowe. Spółka sprzedaje zarówno towary nabyte od swoich kontrahentów biznesowych z Europy i Azji, jak i będące produktami marki własnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00