Porada
Kto wystawia świadectwo pracy dla przeniesionego urzędnika samorządowego
PYTANIE
Pracownik urzędu gminy został przeniesiony z dniem 1 kwietnia 2013 r. do pracy w instytucji kultury na mocy porozumienia pracodawców na podstawie art. 22 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych. Porozumienie zostało zawarte między urzędem gminy a posiadającą osobowość prawną instytucją kultury (wpis do rejestru Instytucji kultury w 1992 r początkowo jako „Miejsko-Gminnej Biblioteki Publiczna w Kolonowskiem”, a od 19 marca 2013 r. jako Biblioteka i Centrum Kultury w Kolonowskiem). W momencie przeniesienia pracownika na mocy porozumienia pomiędzy pracodawcami i pracownikiem cała teczka akt osobowych została przekazana do instytucji kultury. W związku z powyższym urząd gminy nie wystawił świadectwa pracy, gdyż zgodnie z § 6 porozumienia „Prawa i obowiązki pracodawcy wynikające z umowy o pracę z dn. 24 listopada 2008r. przejmuje z dniem przeniesienia nowy pracodawca”. Ten sam pracownik 15 września 2019 r. rozwiązał umowę o pracę z instytucją kultury za porozumieniem stron. Z instytucji kultury otrzymał świadectwo pracy za okres od 1 kwietnia 2013 r. do 15 września 2019 r. Brakuje mu udokumentowania okresu zatrudnienia z urzędu gminy za okres od 24 listopada 2008 r. do 31 marca 2013 r. Ten okres zawarty jest w teczce akt osobowych, która powędrowała do instytucji kultury razem z pracownikiem. Czy instytucja kultury, uwzględniając powyższy stan faktyczny, ma obowiązek wystawić świadectwo pracy za okres zatrudnienia w urzędzie gminy od 25 listopada 2008 r. do 30 kwietnia 2013 r. oraz za okres zatrudnienia w instytucji kultury?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right