Porada
Komu i kiedy należy się wypłata świadczeń po zmarłym pracowniku
PYTANIE
W firmie X umiera pracownik, który dłuższy okres przebywał w szpitalu, a ZUS wypłacał mu zasiłek z tego tytułu. Śmierć pracownika nastąpiła 21-12-2020 r. Pracownik nie wykorzystał 17 dni urlopu. Jak i komu wypłacić zaległy urlop? Po śmierci do zakładu pracy stawiła się córka z aktem zgonu. Oświadczyła że oprócz niej jest jeszcze druga córka a pracownik był wdowcem, nie zostawił testamentu. Odprawa pośmiertna im się nie należy, bo nie spełniają przesłanek do uzyskania renty rodzinnej. W imieniu zakładu pracy wystawiliśmy świadectwo pracy i ujęliśmy, że wykorzystał zmarły pracownik 26 dni urlopu. Problem pojawia się przy liście płac, nie mamy oświadczeń osób, które mają prawo do spadku (ponieważ córki jeszcze się tym nie zajęły). Jak zakład pracy ma ująć ten ekwiwalent za 17 dni? Wypłata za grudzień jest do 31-12-2020. Czy zakład pracy powinien obliczyć i wypłacić zaliczkę na podatek dochodowy? I w jaki sposób, skoro pracownik już nie żyje, a nie mamy listy osób uprawnionych do wypłaty ekwiwalentu i nie wiemy komu będziemy musieli wystawić PIT-11? Czy powinniśmy zaczekać z tym ekwiwalentem? Jeśli tak, czy mamy obowiązek wypłaty od niego odsetek? Jeśli tak, to komu?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right