Porada
Jak dokonać korekty faktur w przypadku częściowego zwrotu zaliczki
PYTANIE
Nasza firma w lutym br. otrzymała dwie zaliczki, do których zostały wystawione dwie faktury zaliczkowe, po 50 tys. Następnie klient zwrócił się do nas z prośbą o częściowy zwrot zaliczki w kwocie 70 tys., natomiast kwota 30 tys. dalej stanowiła zaliczkę na poczet imprezy przeniesionej na inny termin. W związku z tym w październiku nasza firma zwróciła na konto klienta kwotę 70 tys., jednocześnie dokumentując to fakturami korygującymi obydwie fv zaliczkowe do „0” oraz wystawiono nową fakturę zaliczkową na pozostałe 30 tys. Pierwotnie organizacja konferencji miała się odbyć w kwietniu, jednakże z powodu epidemii klient zawnioskował o zmianę terminu na grudzień. Nasza firma stoi na stanowisku, że ustawa podatkowa nie zabrania wystawienia faktury korygującej na całość dokonanej wpłaty. Natomiast nasz kontrahent uważa, że nasze działanie było błędne i nie powinniśmy korygować obydwu faktur do "0" i wystawiać nowej faktury zaliczkowej na 30 tys., tylko skorygować jedną fakturę do zera, natomiast drugą fakturę pomniejszyć do kwoty 30 tys. zł. Działanie naszej firmy było podyktowane programem, na którym pracujemy, od zawsze stosujemy taką praktykę rozliczania korekt od faktur zaliczkowych. Jak należy prawidłowo rozliczyć taką transakcję?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right